Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej. Jeg står og skal have fundet et nyt 50" tv til stuen, og for mig er det en jungel. Jeg vil derfor gerne undersøge først, i hvilken prisklasse man skal kigge, hvis man skal have en god skærm.

I forhold til de funktioner som skal bruges, så er det egentligt blot til hverdagsfjernsyn, film og streaming fra computer.

Det vigtigste for mig er egentligt billedkvaliteten. Jeg vil gerne at sort er sort, og detaljer står skarpt - også når der er bevægelse. Samtidig er jeg studerende, så jeg vil gerne høre hvad det billigste man kan slippe afsted med for at få et lækkert billede.

M.v.h.
Jeg synes, der findes mange rigtigt mange fornuftige skærme i 6 - 10.000 kroners-klassen, der vil tilfredsstille langt de fleste.
Hvis du går rigtigt meget op i det, kan du smide 5 - 10.000 kr. mere i kassen, hvor så muligheder som OLED og 4K er emner, der skal overvejes.
Personligt, synes jeg ikke, 4K er noget, der er ret interessant endnu, da der ikke findes ret meget materiale på markedet, og det giver kun et bedre billede, hvis det fodres med et ordentligt signal.
Overvej minimum 55 ", hvis du har pladsen. Du vil ikke fortryde.

Efter et kort overblik, er der her, et par bud, som jeg synes, virker fornuftige: http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... 0ju6475xxe

Hvis der var 5.000 kr. mere at gøre godt med, ville jeg overveje denne, dog skal det bemærkes, at den har buet skærm:
https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... ricerunner
Senest rettet af Supergris 25 okt 2015, 10:52, rettet i alt 1 gang.
Hej. Tak for jeres svar.

Ja, jeg har godt set det LG til 15.000. Det synes jeg virker som et ultimativt fjernsyn, men det er også ret dyrt. Nu ved jeg godt, at mit spørgsmål er rettet mod prisklasse, og ikke budget, hvilket skyldes at jeg hellere vil undlade at købe et nyt fjernsyn, hvis jeg ikke har råd til det der minimum vil stille mig tilfreds.

Pladsen til et 55 " virker trang, så den maksimale afstand vil blive omkring 2,8 meter. Det synes jeg virker noget tæt på.

jeg kan se at I ofte henviser til Panasonic CS520 som et value fjernsyn, men hvorfor egentligt det når et Panasonic CS630 koster det samme? Er et Panasonic CS630 ikke en bedre model, eller hvor går jeg galt i byen?

Hvis jeg nu alligevel skal omformulere mit spørgsmål, så det indeholder et budget - kan det så lade sig gøre at få et lækkert fjernsyn for i mellem 5.000 og 8.000 kr? Jeg har ikke noget i mod at vente på tilbud.

Og kan det blive bedre end Panasonic CS630 til 5.200 kr. inkl. fragt?
Det her tv har jeg lige set en film på hjemme hos en kammerat, få den indstillet godt, og du vil gå med et stort smil om munden.. Jeg er ihvertfald imponeret

http://www.pricerunner.dk/pl/2-3051347/ ... ign-Priser

For 1500-1600 kr mere er den i 55 tommer, det havde jeg selv valgt med den afstand du beskriver med 2,8 meter.. Det vil du ikke fortryde..
AK ja,

Her forsøger man helhjertet at gøre reklame for Philips, Sony og Panasonic.

3 F-O-R-S-K-E-L-L-I-G-E producenter.

..og så kommer Samsungsælgeren på banen igen..og foreslår et enkelt mærke

Men OK.

Det tilbud er svært at slå *SUK*
På prisen..

Og så er det hele lige meget.

Billedet er glimrende, så tillykke med skærmen. Du får sikkert rabat af sælgeren.

Nu får jeg sikkert kritik igen.. :) *SUK*

Til trådstarter:

Følg din mavefornemmelse. Læs nogle tests, og husk på du altid har 14 dages returret.

*SUK*