Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Pulsedriver skrev:Er kommet hjem og har fået opdateret TV'et - og det har løst problemet med det lille hak/pause/stutter ca. hvert 40. sekund ved DLNA streaming - nøj, hvor er jeg glad nu - så kan WDTV boksen endelig gå på pension. :)
Det lyder super! Det tyder jo på at de dermed har rettet fejlen med 23,976 Hz. Nvidia gjorde det samme for nylig :)

PS: Jeg har prøvet at samle op på ændringerne i opdateringen i en nyhed på forsiden: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1445321514
Mht. HDR, så bruger vi her på redaktionen bl.a. nogle HDR-testklip fra denne side: http://demo-uhd3d.com/

Hvis I vil prøve, så hent dem ned og smid dem på en USB-nøgle. Tv'et skulle herefter detektere HDR-signalet korrekt og skifte over i HDR-tilstand. Man skulle ikke være i tvivl for hvis det ikke sker korrekt ser billedet helt mælket og overbelyst ud.
Hej alle.
Jeg har en meget stor bekymring. Jeg havde først købt en Sony Bravia KD-65X8509C . jeg har været meget tilfreds med skærmen, men jeg har valgt at få den byttet til en Sony Bravia KD-75X8505C . da jeg syntes stuen godt kan bære sådan en stor skærm, og jeg syntes der er noget fedt ved at have en kæmpe skærm :).
jeg modtager skærmen i dag kl 16.00.
Problemet er nu, at jeg først havde fået besked på at skærmene var helt identiske. men jeg har nu fundet ud af at Sony Bravia KD-65X8509C har motion flow 1000. altså 1000 billeder i sek. mens min nye skærm Sony Bravia KD-75X8505C "kun" har motion flow 800. dvs 800 billeder pr sek.
Jeg er nu meget bekymret da det er en skærm til næsten 40.000 kr. og jeg har frasagt mig fortrydelses retten idet jeg fik den anden byttet om og de skulle have bestilt varen hjem fra Holland.
Er det noget, der har noget at sige med de billeder pr sekund ?. jeg er meget bekymret, og syntes det er dårligt jeg får besked på at skræmene er identiske når de ikke er.
Mvh MIchael
Mange tak for det.
Det lyder til, at jeg ikke har noget at bekymre mig om.
Jeg ser frem til at modtage skærmen i dag kl. 16.00 - det bliver nok, første og sidste gang i mit liv jeg får råd til at give mig selv en gave til næsten 40,000 kr :D
Hvad syntes i om købet ?. ville i have valgt sasmsung eller en anden model i 75.
En anden lille bekymring er den manglende HDR i skærmen. Det er jeg lidt træt af, når det er en skærm til så mange penge. Hvad tænker i om det ?. Jeg håber ikke, det kommer til at have den store betydning at skærmen ikke har den egenskab..
Hey Torben.
Problemet er vel, hvad jeg kan læse mig til, at det ikke er"rigtig" HDR. da det ville kræve et helt nyt lyspanel. Er det ikke det, jeg har kunne læse mig frem til på alle siderne herinde :D.
Ergo, har det ikke nogen væsentlig betydning udover at, det bliver muligt for mig at se videoer i HDR. men kvaliteten ikke er "rigtig" HDR kvalitet.
Og som i skriver i jeres guide om HDR. regner folk med, at det bliver det "næste" ligesom fra full hd til ultra hd. Derfor bekymre jeg mig lidt om det. men det er bare ikke muligt at få en 75" Skærm der kan det hele lige pt. til de 40.000. hvis du skal op i top modellerne er vi jo i en helt anden pris,.
Men hvis det bliver ligeså stort som, fra full hd til ultra hd. så er det klart at det bekymre mig. og det skriver i, i jeres guide :)
miversen10 skrev:Ergo, har det ikke nogen væsentlig betydning udover at, det bliver muligt for mig at se videoer i HDR. men kvaliteten ikke er "rigtig" HDR kvalitet.
Og som i skriver i jeres guide om HDR. regner folk med, at det bliver det "næste" ligesom fra full hd til ultra hd. Derfor bekymre jeg mig lidt om det. men det er bare ikke muligt at få en 75" Skærm der kan det hele lige pt. til de 40.000. hvis du skal op i top modellerne er vi jo i en helt anden pris,.
Nej, det er netop ikke den helt store gevinst så længe panelet er som det er. Det samme gør sig dog gældende for alle LCD-paneler, hvor kun et par enkelte har så mange dimming-zoner, at det reelt kan bruges til noget. Du skal over i OLED før det VIRKELIG rykker.
Jeg har problemer med mit 55"8509C

Efter jeg har opdateret til den nyeste software er fungere lyden underligt til min sonos playbar.

Selve lydstyrken er ikke Altid vist korrekt på tv volume styrken, og den er også begyndt efter den har været muted slet ikke at komme noget lyd igen, så skal tv slukkes og tændes igen.. Syntes også lyden skifter volume styke af sig selv. Er sat til via optisk.
Nogle forslag?
Hvilken model skal man vælge af dem i X85C-serien
KD-55X8505C, KD-55X8507C, KD-55X8508C eller KD-55X8509C?

Hvad er der af betydelige forskelle? Jeg kan se at motion flow Hz svinger mellem 800 og 1000, har det nogen praktisk betydning? :o
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 102