19. okt 2015, 12:15
Hej Flatpanels.
Jeg har en kammerat der lige har købt nyt tv, og desværre har et problem.
Cirka 10% af kanalerne er ikke tilgængelige under digitalt TV, f.eks. DR1 og DR2.
Der kommer bare en standart fejlmeddelse a la:
"Svagt eller intet signal, kontroller antenneforbindelsen, og kontroller de følgende kanaler"
Jeg fik på en eller anden måde skiftet til analog tv, og der virkede de.
Er det fordi at det stadig ikke, er alle kanaler der er til at finde digitalt?
Hvis det er det der er tilfældet, er det så ikke muligt at lave en "blandet" kanalliste, så man ikke skal skifte imellem analog og digitalt tv, hver gang man gerne vil se f.eks. DR1, men at man bare kan trykke på "1" på fjernbetjeningen, og så bare gå en op på samme liste, og skifte til f.eks. TV2 (men på digital, og ikke analog, ligenu er det 2 separate kanallister)
De har yousee, og de har to andre tv, hvor der ikke er problemer, tv'et er et Samsung UE55J6575.
På forhånd tak for hjælpen
Jeg har en kammerat der lige har købt nyt tv, og desværre har et problem.
Cirka 10% af kanalerne er ikke tilgængelige under digitalt TV, f.eks. DR1 og DR2.
Der kommer bare en standart fejlmeddelse a la:
"Svagt eller intet signal, kontroller antenneforbindelsen, og kontroller de følgende kanaler"
Jeg fik på en eller anden måde skiftet til analog tv, og der virkede de.
Er det fordi at det stadig ikke, er alle kanaler der er til at finde digitalt?
Hvis det er det der er tilfældet, er det så ikke muligt at lave en "blandet" kanalliste, så man ikke skal skifte imellem analog og digitalt tv, hver gang man gerne vil se f.eks. DR1, men at man bare kan trykke på "1" på fjernbetjeningen, og så bare gå en op på samme liste, og skifte til f.eks. TV2 (men på digital, og ikke analog, ligenu er det 2 separate kanallister)
De har yousee, og de har to andre tv, hvor der ikke er problemer, tv'et er et Samsung UE55J6575.
På forhånd tak for hjælpen