Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kjems
Hejsa!

Har en computer, der der ikke er særlig glad for at spille DVD-film på mit Sharp XD1 37". Grafikkortet kan simpelthen ikke følge med på trods af nye drivere.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=385853

Har kigget på dette, men er i tvivl om, hvorvidt de billige udgaver af HD 2600 kan levere et ordentligt 1080 billede til fjernsynet uden at hakke i DVD-film. Spil-egenskaberne er ikke vigtige?

Nogen, der ved, om ovenstående grafikkort vil passe til XD1 og spille DVDer uden problemer?

Gode hilsner

Jesper
Brugeravatar
Af azrael
HD2600XT er p.t. det bedste kort til HTPC. At det så også er billigt og i enkelte varianter kan fås med passiv køling gør det ikke mindre dårligt.

I teorien skulle både HD2600 Pro og til dels HD2400-serien byde på lignende ydelse, da der er alle tilfælde er tale om dedikeret hardware (UVD) til videobehandling, men personligt ville jeg nok alligevel gribe til HD2600XT.

Bemærk for øvrigt, at HD2900XT *ikke* har UVD hardware. Ikke fordi man ville smide sådan et kort i en HTPC alligevel... :)
Af zubzer0
Jeps, Snup et Ati HD2600 pro/xt med passiv køling, de er nok det bedste købt pt.

Alternativt klarer Nvidia 8600GT sig stort set lige så godt.

Ps. Hvad har du af grafikkort og CPU nu? måske er dit problem bare drivere eller codecs der skal opdateres ;)
Af Rasmusdc
har selv købt MSI´s 2400HD, da den har samme hardware pakke til video styring koster 370kr, bare husk at supporten for avivo kun er i vista.
Brugeravatar
Af azrael
Rasmusdc skrev:har selv købt MSI´s 2400HD, da den har samme hardware pakke til video styring koster 370kr, bare husk at supporten for avivo kun er i vista.
Det mener jeg nu ikke er korrekt. Såvidt jeg har forstået har ATi/AMD først lige fået lavet en Vista version, mens XP versionen har været tilgængelig i længere tid (og jeg tænker ikke på AVIVO til X1000-serien).
Brugeravatar
Af Robert M
Rasmusdc skrev:har selv købt MSI´s 2400HD, da den har samme hardware pakke til video styring koster 370kr, bare husk at supporten for avivo kun er i vista.
Er du til freds med dit 2400 kort ?.
Jeg påtænker også at købet et 2400/2600 Pro/TX, men er mest til 2400Pro da man kan få et Asus med passiv køling.
Vil nu ikke spare bare 300-500,- i forhold til et 2600, men skal kun afvikle film via DVD og HD, og ej spil overhovedet.

Afvikler du HD, og hvis ja, hvordan køre det ?.

Ellers andre som har input ang. 2400 vs. 2600 ?
Af Remmerboy
har en kammerat der har en hd2400xt kort i sin htpc. den kører hd film fint. dog er hans tv et 720p og derfor kører med 1080i når han ser hd-film.
hans cpu er amd 3600+ x2 og 2gb ram med vista som OS.

jeg bruger selv en onboard intel grafikkort, men det er cpu'en(E6600) der trækker læset til min sharp 37XD1E :)