Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Anders vp
Hej alle.

Kæresten og jeg købte for en uge siden nyt fjernsyn til soveværelset.
Problemet er at nogle kanaler flimre.

Prøvede og sætte fjernsynet ind i stuen og der var alt fint, så det kan vel konkluderes at det ikke er fjernsynet.

Her efter prøvede jeg at lade antennekablet sidde i antennestik dåsen i soveværelset og føre ledningen ind i stuen til fjernsynet for at teste hele forbindelsen fra fordeleren til stikdåsen i væggen i soveværelset. Der var heller ingen problemer med fjernsynet inde i stuen (signalet kom fra soveværelset).

Så mit store spørgsmål er, Hvad f.... kan der være galt?

Synes lige som jeg har udelukket de forskellige parametre, fjernsyn og forbindelse fra fordeleren til stikdåsen i væggen.

Derfor, Hjæææælp :D
Anders vp skrev:Hvis dette kan forstyrre, burde det så ikke også være tilfældet i stuen?

Hvordan kan jeg teste om det evt. er 4G forstyrrelser?
Det måler man ved signal kilden "stikdåsen"og det kræver målerudstyr.Alle kabler/stik splitter skal være HF-tæt.
Af KB76
Kan ikke helt gennemskue om du bruger det samme kabel i alle senarier men ellers kan det jo også være en fejlkilde.

Kan det tænkes at signalet ved stikdåsen i soveværelset er for kraftigt og ved at du sætter et langt kabel på så dæmper du det nok til at det ikke genere dit nye tv?