Log ind med sociale netværk
24 jul 2007, 09:38
maage:
tak for indlægget, rart at høre nogen der faktisk har skærmen!
tænkte på om du måske ville gøre mig en meget stor tjeneste, at undersøge om man kan køre komponent gennem vga indgangen? Fx fra en DVD-afspiller til skærmen gennem et Komponent->VGA kabel eller noget?
Så vidt jeg har forstået understøtter skærmen RGB gennem VGA, så det burde vel være muligt??
tænkte på om du måske ville gøre mig en meget stor tjeneste, at undersøge om man kan køre komponent gennem vga indgangen? Fx fra en DVD-afspiller til skærmen gennem et Komponent->VGA kabel eller noget?
Så vidt jeg har forstået understøtter skærmen RGB gennem VGA, så det burde vel være muligt??
26 jul 2007, 23:18
Det vil jeg godt prøve for dig, jeg skal dog lige først have lånt sådanne en component->VGA adapter. Desværre er jeg ude af stand til at fortælle noget om HDMI, hvis man skulle være interesseret, da jeg ikke har noget udstyr til det endnu. Skal lige have sparet lidt op
, evt skal jeg have mig en xbox elite til at starte med og så senere en PS3 når Gran turismo engang udkommer
01 aug 2007, 15:51
Man kan slet ikke bruge to kabler i et grafikkort på én gang. Det kræver en specielt type kort for at det vil virke. Nyere grafikkort har i forvejen duallink DVI som gør det muligt at køre med 330 MHz båndbredde, så der er rigeligt med plads i kablet.
Det kan du også læse om her:
http://www.flatpanels.dk/monitorbegreber.php#2
Det kan du også læse om her:
http://www.flatpanels.dk/monitorbegreber.php#2
02 aug 2007, 00:05
Nåmen det kunne sgu godt være en skærm, man skulle kigge på! Hvornår får i en anmeldelse op?
Man kan slet ikke bruge to kabler i et grafikkort på én gang. Det kræver en specielt type kort for at det vil virke.Hvad mener du? Jeg kan da nemt lave et dobbelt skærm-setup?
Nåmen det kunne sgu godt være en skærm, man skulle kigge på! Hvornår får i en anmeldelse op?
02 aug 2007, 10:17
Jeg taler ikke om dobbelt skærmsetup - han spørger om man kan bruge de to DVI udgange til at få dobbelt båndbredde til én skærm. Det er ikke det samme som at drive to skærme ved siden af hinanden - der stilles meget højere krav til de to udgange for at de kan bruges til at vise ét stort skærmbillede end hvis de blot skal vise to seperate skærme hvor pixelfrekvensen ikke nødvendigvis skal være helt perfekt synkron.
02 aug 2007, 12:04
Nåh, du mente på den måde, okay.
Men I har ikke fået aftalt med Eizo, om I kan låne en skærm?
Og hey maage! ( -håber, han er der! :S) Fik du tjekket dét med komponent gennem VGA?
Men I har ikke fået aftalt med Eizo, om I kan låne en skærm?
Og hey maage! ( -håber, han er der! :S) Fik du tjekket dét med komponent gennem VGA?
14 aug 2007, 21:38
Jeg er ked af at meddele at jeg ikke har kunne teste om component til VGA, da den eneste jeg kendte har sådanne en adapter ikke længere har den. Dog ville et kvalificeret gæt umiddelbart være 'ja'. Da de begge er analoge signaler.
Fellix skrev:maage:Hey Fellix
Jeg er ked af at meddele at jeg ikke har kunne teste om component til VGA, da den eneste jeg kendte har sådanne en adapter ikke længere har den. Dog ville et kvalificeret gæt umiddelbart være 'ja'. Da de begge er analoge signaler.
17 aug 2007, 18:21
tak for at du gad undersøge det under alle omstændigheder maage.
En tanke jeg lige har gået og rodet lidt med på det sidste er, om der findes nogle andre skærme der kunne konkurrere mod denne? I form a kvalitet, de mange indgange - især HDMI og hvad der ellers måtte være.
En tanke jeg lige har gået og rodet lidt med på det sidste er, om der findes nogle andre skærme der kunne konkurrere mod denne? I form a kvalitet, de mange indgange - især HDMI og hvad der ellers måtte være.
19 aug 2007, 19:04
Det var da ærgerligt, maage, det ville jeg ellers også godt ha' vidst.
Nåmen ser det ud til, at Flatpanels får skærmen til test?
Nåmen ser det ud til, at Flatpanels får skærmen til test?
07 apr 2008, 14:19
Emil Kastberg
Jeg kontaktede Eizo for at forhøre mig vedrørende brugen af komponent>VGA kabel, og de svarede dette:
EDIT: Skærmen er lige faldet 900,- koster nu ca. 9.800,-
Jeg kontaktede Eizo for at forhøre mig vedrørende brugen af komponent>VGA kabel, og de svarede dette:
The only interlaced signal that the HD2441W will accept into the VGA input is a 1080i signal, for 480i/576i signals these have to be HDMI inputs.Med andre ord, 480i/576i som kan komme gennem komponent ved f.eks. en PS2, kan altså ikke bruges, medmindre signalet bliver sendt gennem HDMI, desværre.
EDIT: Skærmen er lige faldet 900,- koster nu ca. 9.800,-
10 maj 2008, 14:17
Jeg har i dag modtaget skærmen, og må sige jeg er meget tilfreds med den!
Jeg har fået den til at modtage et 1080i signal, men jeg har ikke haft mulighed for, at afprøve et 1080p. Opskaleringen er udmærket, og jeg har næsten ikke foretaget nogle justeringer, udover at sætte farvetemperaturen til 6500K som Rasmus selv nævner i sin anmeldelse.
For de som har interesse i det, målte jeg input lag til 47 ms , dvs. ca 1/20 af et sekund. Om det er godt eller skidt, skal jeg ikke kunne afgøre.
Men alt i alt en udmærket skærm!
Jeg har fået den til at modtage et 1080i signal, men jeg har ikke haft mulighed for, at afprøve et 1080p. Opskaleringen er udmærket, og jeg har næsten ikke foretaget nogle justeringer, udover at sætte farvetemperaturen til 6500K som Rasmus selv nævner i sin anmeldelse.
For de som har interesse i det, målte jeg input lag til 47 ms , dvs. ca 1/20 af et sekund. Om det er godt eller skidt, skal jeg ikke kunne afgøre.
Men alt i alt en udmærket skærm!
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto