Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
"Man læser ikke på specifikationer.. Prisen og de oplyste betegnelser er det folk vurdere hinandens økonomi på."

Hmm. Nu håber jeg ikke du æder alle specifikationer rådt for det er netop der firmaerne prøver at overgå hinanden. Og typisk er det bare en masse snak.

Så længe du har købt det "Bedste Billede til den mest fornuftige pris" så går det ikke helt galt.

Tilbage til LG: Tjo..Dets forgænger 65UF 850V var udemærket: https://www.avforums.com/review/lg-65uf ... view.11667 og
http://www.techradar.com/reviews/audio- ... 824/review
Af RBH
UF850V får da gode karakter rundt omkring på nettet til den prisklasse. (Under 20k).

Er sku stadig i tvivl om hvilket passer bedst til os udover størrelsen som bliver 65".
Som konen sagde, når vi er oppe i det prislejde er det jo næsten underordnet om det koster 19.000 eller 25.000kr.
Af jng
PeterD skrev:Ja det er DYBT LATTERLIGT og KONKURRENCEFORVRIDENDE at så mange af de største firmaer: Power, Elgiganten, Fona KUN går efter de mærker som de tjener mest på...
Hvis jeg var næringsdrivende, ville jeg gøre det samme.

PS: Har netop fået leveret et apparat på femogtres tommer med en skærmopløsning på otte millioner pixels. Det bliver dog først pakket ud i morgen.
Brugeravatar
Af Montago
Uanset hvor meget PeterD prøver at stoppe et Panasonic ned i halsen på dig, så bliver du IKKE skuffet over et Samsung i 7 serien.... slet ikke et af deres 2015 modeller (JU7xxx)

Grunden til jeg siger det ikke er fejlfrit er fordi det lider af de samme "fejl" og mangler som næsten alle andre LCD paneler har INKLUSIV panasonic .

- 200hz som giver billedfejl og små rystelser i ny og næ (jeg kender ikke en model som gør det fejlfrit)
- småproblemer med local dimming som i stedet oplyser halvdelen af skærmen
- problemer med at vise TV samtidig med at TV Guiden er igang på Yousee kabelTV

men ellers får man et mega sprødt billede - se billeder her : https://picasaweb.google.com/1148712183 ... ng55JU7005

Det eneste valg du reelt skal tage, er om du vil have Tizen, FirefoxOS, WebOS eller AndroidTV - for det er typisk her at de store forskelle ligger !
Af RBH
Jeg er ikke i tvivl om at billedet bliver bedre end det jeg har stående nu..

Lige pt. der er vi(jeg) mest til det LG fra bilka, tænker at det også burde være lige så god som de andre både Panasonic og Samsung.

Sidder i position hvor både konen og datteren venter på at se Frost for 100 gang på et 65" skærm :)
Af PeterD
Argh..

Jeg har lige skamrost Sony og listet ALLE de skærme op det er muligt at købe inden for budgettet ved hjælp af Pricerunner, så...

Og det er vigtigt man skilder reklameord og så det reelle kvalitetsmæssige betydning for billedet.

Men ja hvis valget skal tages hvilken Smartdel det skal være så skriver Flatpanels at LG WebOS er bedre end Samsung og Panasonic..og i det nedenstående vinder Sony foran Panasonic..
http://www.techradar.com/news/televisio ... ay-1120795

At jeg så godt kan lide den brugerflade de har på deres tv og deres menusystem i forhold til LG er så noget andet.

Det bedste råd er at prøve systemerne af i en butik, hvor du så bagefter går hjem og bestiller på nettet, HVIS prisen her er bedre. (The Ugly Truth).

Jeg krydser fingre for dig og håber du får bestilt den perfekte skærm for dig uanset om du vælger butik eller nettet. Sony, Samsung, LG eller Panasonic.

Desuden taler Montago KUN om Samsung, så jeg ved ikke hvad han prøver at starte op..
Af PeterD
Hvis det er dét her?

https://www.avforums.com/review/samsung ... view.11288

så er det udemærket.

Bare sørg for at sidde lige midt for skærmen.

"Perhaps the biggest downside that the 55JU6400 has is that, due to the panel used, the optimal viewing angles are limited; this means that correct positioning is more important than ever. "

PS. Du har tjekket at det passer i størrelsen derhjemme?

Hverken for stort eller for småt?
Af RBH
Mange tak, Dette fra elgiganten må være et efterfølgeren måske..

Men når jeg ikke kan finde yderligere om dette tv er det ikke noget jeg vil investere i ;-)
Af RBH
Så fik vi handlet et LG 65" Smart LED-TV 65UF772V

Er du "Undskyld sproget" gal et 65" tv er stort når det kommer hjem i ens stue :D

Jeg ville have det hurtigt op og tændt, så der blev påsat føderne i første omgang :p

Så nu skal der leges og afprøves de næste par dage..
Af RBH
Så var det snart oppe og hænge, også støder jeg på et lille problem ;)

De horisontale stænger dækker de analoge stik som vist på billedet.

Hele beslaget kan ikke rykkes ned pga strømstikket og kan ikke rykkes højere op pga beslaget er hævet så meget det kan.

Hvad ville i gøre? Afkorte de horisontale stænger??

Billede
Billede
Billede
Af RBH
Det havde jeg også tænkt på men tænkte at det hele helst skulle være centreret ;)

Jeg prøver at rykke lidt på det..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan jo stadig få selve beslaget til at sidde centreret. Stængerne har ingen funktion i området uden for skruehullerne, så det er jo bare at skyde den lidt til siden og lade væg-delen sidde midt i.