Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lelit
Er forundret over at Sony kan producere og sælge sådant brass.
Ved zapping springer der 2 kanaler over, ved teksttv kommer der flere tal ad gangen .
Er ubrugelig til at navigere på internettet, også nok pga. haltende android.
Internet skal jeg bruge til at se sport som ikke er tilgængelig på yousee's kanaler. Selve fjernsynet har meget kaotisk menu, kanalskift er meget langsom.

Fjernbetjeningen blev udskiftet, på sony's support anbefalinger har jeg flere gange nulstillet tv, ladet tv stå uden kabler i flere timer; alt uden resultat.

Har også prøvet den lille Sony's RMF-TX100E som er katastrofalt dårlig til at navigere på nettet.

Har efter ganske få dage prøvet at returnere tv'et men det gik ikke pga. en af ukendt herkomst, lille ridse på skærmen.

Hvad kan jeg nu gøre? Kan en reklamation til Power ændre noget som helst?
Af lelit
Faktisk begge dele; tvivler dog på at fjernbetjening kan blive bedre. Supporten kom omgående med svar derfor formoder jeg at de kender til problemet. I har også nævnt, dog ret overfladisk, kvaliteten af sony's bravia 2015 fjernbetjeninger.
Fjernbetjeningen virkede ok, men som du skriver, så er det ikke en speciel imponerende kvalitet. Den er ret retningsfølsom og personligt bruger jeg den slet ikke. Du kunne evt prøve dig med en Logitech remote. Jeg kan anbefale deres Smart Control.
Af lelit
Muliggør Logitech Smart Control lettere brug af internet; scrolling, forrige side, ol.? Hvilken browser udover tilknyttet og elendig opera kan man bruge?

Er enormt skuffet over fjernsynets internet, også forundret over at ingen steder skriver man om dette handicap. Åbenbart bruger alle smart tv hovedsageligt til streaming.

Stiller muligvis op med usædvanligt kritik og spørgsmål, men mine forventninger til tv'et kun svarer til Sony's beskrivelse af produktet.
Nej, browseren bliver ikke bedre af en anden remote. TV'ene er slet ikke gearet til at blive brugt som browser og du skal reelt over i noget med en pegepind ala Samsungs eller LG's før det er brugbart. Du kan - hvis du bruger Chrome-browseren fra en PC - caste billedet over på TV'et, men så sidder du jo med PC'en og surfer ved siden af og så kan det ligesom være lige meget.

Har du prøvet deres app til telefon/tablet?