Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg er i den kedelige situation at mit elskede Panasonic TX-P50VT30Y (plasma) stod af i går. Der har ikke været forudgående problemer og vupti, kom der et smæld (der lød til at kommer fra højre side) og lidt efter mener jeg bestemt en duft af brændt bakelit!! Jeg har selvfølgeligt googlet og Youtube'et og fundet frasen "7 blinks of death" og nu har jeg haft den sat til og fra og der har både været 7 blink pause... og 8... så efter tilslutning igen 7 blink i træk i den røde diode. Det jeg vil med min lange stil er at høre om nogen ved om den kan laves? Jeg har svært ved lige at se hvad en afløser skulle være, selvom den bliver 4 år nu her!

På forhånd tak

Thomas , Odense
Hej.... ja nu sider jeg så i spænding og venter på hvilke steder du har i tankerne ? ja jeg har absolut også tænkt på "kan det betale sig" men aner intet om man som i gamle dage , kan få nogen til at kigge på ens elektronik og hvad det vil koste (især for en fejlfinding der ender i ingenting) Mvh Thomas
Af bromberg
Hej Thomas. Jeg har selv lige fået et vt30 erstattet.
Fik dog valget om jeg ville have det lavet eller erstattet.
Jeg kiggede flere igennem og jeg syntes faktisk at cx700 som jeg valgte er en værdig afløser. Sort her er altså faktisk ret imponerende. Det er overgangen til LCD jeg skal vende mig til mere end hvad jeg forventede var sort og input lag.
Jeg syntes faktisk jeg har vundet en del på farverne og især hvid:).

Men jo vt30 er sgu stadig et dejligt tv.
Bare et input:)
Tak for info. Den model vil jeg da lige undersøge nærmere.... Men har besluttet mig ikke at lave nogle impulskøb, så har slået koldt vand i blodet, ser TDC tv via computeren 15" rock!!, og vil undersøge mulighederne ang. rep. Jeg er sgu stadig skuffet over at 13000 kr kun rakte til 4 år, så havde jeg sgu nok bare købt et billigt dengang og smidt det ud når der kom et bedre..... Mener ikke engang jeg fik forelagt muligheden for at tegne udvidet forsikring dengang, men det er nok heller ikke billigt, men så kan ja da ikke gå og ægre mig over det!
Af bromberg
Som Torben siger, tjek lige om ikke din almindelige indbo dækker.
Der er snart mange selskaber der har det inkl i deres indbo.
Måtte jeg faktisk selv opdage i mit tilfælde..
Må indrømme at jeg faktisk ikke lige ved hvad min indbo dækker, men at den skulle dække en defekt opstået i et tv, ville da undre mig. Men nu I nævner det, vil jeg da lige dykke ned i papirerne. Normalt dækker det vel kun påførte skader, som hvis strygejernet lige ryger ud af hånden og havner i skærmen? ;)

Thomas
bromberg skrev:Som Torben siger, tjek lige om ikke din almindelige indbo dækker.
Der er snart mange selskaber der har det inkl i deres indbo.
Måtte jeg faktisk selv opdage i mit tilfælde..
Jeg har lige tjekket og jeg har elektronikforsikring under basisforsikring. Men den er ikke uddybet og siger ikke at jeg ikke tror på jer, men er bare i tvivl om den ikke "kun" dækker ved uheld der ødelægger genstanden ?

Thomas
Af bromberg
Det må du jo forhøre dig om:). Jeg fik dækket min receiver og fladskærm for få dage siden pga hdmi fnidder:). Nærmere konklusion kom jeg ikke, andet end min receiver blev fikset og jeg fik erstatning til nyt tv