Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej igen Flatpanels.dk

Takket være jeres hjælp tidligere, har jeg for nyligt erhvervet mig et Sony W705C (helt præcist W705CBAEP) fra Bilka. Tv'et er utroligt lækkert og billedet er noget af det flotteste jeg har set for de penge. Lidt clouding er der, men det er vel at forvente.

Mit problem er at jeg efter både manuel og automatisk digital tuning, stadig ikke kan finde nogle digitale kanaler. Jeg har fået bekræftet fra Waoo at jeg har grundpakken aktiveret og de siger de ikke kan hjælpe med mere. jeg ved jeg skal have indstillet frekvens til 234, netværks id til 100, Modulation til QAM-256 og Symbolrate 6875 KS. Jeg kan godt indstille frekvens og netværks id, men der findes ingen mulighed for at indstille Modulation eller Symbolrate af hvad jeg kan finde. Er der nogle af jer der har erfaring med dette tv der kan hjælpe? Jeg har læst rundt omkring at nogle har købt tv uden MPEG-4, men da tv'et er fra i år går jeg ikke udfra det kan være tilfældet?

Mvh.
Grundpakken jeg har bestilt bliver ganske rigtigt leveret igennem en forening, jeg ved dog ikke hvad den hedder, men det er i Århus N området. Jeg kan finde 6 stk. meget grynede analog kanaler. Der står på deres side at det burde være muligt at finde digitale kanaler igennem stikker, uden brug af boks. De er dog ikke til meget hjælp derinde, og Sony vidste heller ikke hvad der er galt. Har prøvet at sætte stikket til et andet tv og den finder heller ingen af de digitale (det har den kunne i min anden lejlighed), men den finder de samme 6 stk meget grynede anal kanaler.. Skal jeg gå udfra det er stikket den er gal med?
Jeg har haft fat i boligkontoret, som siger at det er Fibia der er tv-uddeler og forening. På Waoo's side (http://www.waoo.dk/forening/tv/tv-pakker) fremgår det at det for foreninger ikke er nødvendigt med boks, og at man burde kunne få det direkte med kabel. Jeg har dog haft fat i dem 2 gange, og de mener ikke de kan hjælpe yderlige, end at fortælle mig at jeg skal bruge de nævnte frekvenser. Sony support siger de heller ikke kan gøre mere, og at det lyder som om det er udbyder eller stikket. Det er meget mærkeligt. Hvis ikke jeg får det ordnet må jeg vel ringe til Fibia igen.
Jeg modtog tv fra Stofa før, også igennem en antenneforening. Det var via aerial kabel, som er det jeg bruger nu. Der var ingen problemer med hverken de analoge eller digitale kanaler. Jeg har haft fat i dem 4-6 gange i dag, og er blevet sendt frem og tilbage mellem teknisk support og salgsafdelingen. Først siger de jeg skal bruge box til digital tv, men den sidste, og mest kompetente, jeg snakkede med sagde at det var noget vrøvl. Selvfølgelig skal jeg kunne tage digital tv igennem kabel. Han kunne dog ikke se hvad problemet skulle være fra deres side, da de kun kunne konstatere at der var tændt for signalet. Jeg mistænker mit kabel for at have taget skade, jeg syntes bare det er underligt da det virkede fejlfrit før, og det er et af de her "high grade" coax kabler.