12 sep 2015, 13:22
Helt enig Torben, men jeg kan kun tænde mit med On/OFF knappen (65x8509c)
JanTheMan skrev:Ja, jeg ejer selv skærmen - og hvis du kigger tilbage i netop denne tråd, har jeg tidligere været knap så glad ved visse issues - som nu heldigvis er rettet.Pulsedriver skrev:Jeg kan forstå at du selv ejer skærmen, så er du ikke uden interesse i at skærmen skal fremstå som et godt køb, ser næsten aldrig valg købere har fortaget er negativ.
Måske fordi at det rent faktisk ER en ret god skærm med et super billede - som har nogle børnesygdomme, ja - men en del af fejlene er allerede rettet i de tre firmware opdateringer der har været, samt at de sidste bliver rettet i den store opdatering der kommer i løbet af september.
Brugere i landene, hvor den store opdatering (Android 5.1.1, DD 5.1, PAP m.m.) er kommet ud, bekræfter at den retter de sidste issues.
Derudover er der allerede planlagt flere opdateringer i den nærmeste fremtid, bl.a. med Android M, HDMI 2.0a, HDR m.m. - så p.t. tyder det ikke på, at man med disse TV bliver efterladt uden løbende opdateringer.
Det "eneste" der er tilbage m.h.t. fejl, er uvisheden om android 5.1.1 retter op på 23.xxx fps issuet (Dette issue er jeg ikke selv stødt på, men Torben har set det) og om det retter op på det med de, ved nogle scener, lysere kanter, som man mener skyldes fejl i Motionflow beregninger/indstillinger. Det er nemlig kun ind imellem at det er der. Måske kommer det kun frem ved en vis (dårlig) kvalitet kildemateriale.![]()
Den tid anmeldelse kom var alle disse fejl ikke rettet, og hvilken fejl kunne rettes i fremtiden, et tv som giver et hak i billedet, HDR kan du ikke bruge til noget, rodet EPG, langsom kanalskift, lyse sider, slem vertical banding ved hurtig bevægelser, panorering (fodbold) tvet som jeg forstår det, starter ikke ved tryk på knapper 1-9. hardware underdimensioneret.
Jeg kender endnu ingen som ikke zapper på deres tv, så et langsom kanalskifte er ikke en mulighed på et tv.
Og tag bare et kig på denne tråd.![]()
Et godt tv er det bestemt ikke, kunne være det hvis samtlige fejl blev rettet som er omtalt.
Jeg er glad for at jeg har brugt min egen fornuft og droppet skærmen, ellers skulle det være sendt tilbage.
Trekster skrev:Det har været nødvendigt at ændre i tuner softwaren til den europæiske udgave da der blev fundet fejl på den. Som skrevet ovenfor så skulle den ramme ultimo september.Tak for den information, må jeg spørge hvor du har den fra? Jeg syntes da også jeg har læst midt-september? Man kunne jo håbe den fejl der er fundet er skyld i de langsomme kanalskifte som nogle klager over.
esef skrev:Hos mig poppede den automatisk op i den øverste række "anbefalede" apps - sammen med MUVI og nogle andre... har 8509'erenTrekster skrev:Det har været nødvendigt at ændre i tuner softwaren til den europæiske udgave da der blev fundet fejl på den. Som skrevet ovenfor så skulle den ramme ultimo september.Tak for den information, må jeg spørge hvor du har den fra? Jeg syntes da også jeg har læst midt-september? Man kunne jo håbe den fejl der er fundet er skyld i de langsomme kanalskifte som nogle klager over.
Hvis IP er underordnet hvordan bestemmer TV'et så hvilke opdateringer der skal hentes og hvilke apps der skal tilbydes? Har f.eks. ikke selv set DR "appen" og kan ikke finde den i Play, hvilket irritere mig lidt.
esef skrev:Jeg har Viasat så har ikke DR direkte i TVet og ser ingen DR i Featured apps. Undre mig derfor lidt over hvad det er der bestemmer hvilke apps man skal foreslås/har tilgang til. Har købt mit TV i Sverige men har sat Danmark som land i Android og har dansk IP.Jeg har heller ikke DR direkte i TV'et - har også selv Viasat via Fibia. Men jeg har fået "app'en" i TV'et.
Et andet spørgsmål; hvis man går i Discover menuen og vil tilføje favorit apps kan man vælge mellem Apps og Other hvor der i Other er en håndfuld apps, eller hvad de nu er, hvor firkanten er lidt mindre end en almindelig app, bl.a. en vejrudsigts app. Hvad er det? Er det HbbTV genveje?
thomasbang skrev:Sony skriver kun indenfor dette år, så fra nu, til årets udgang kommer opdateringen.
Jeg overvejer kraftigt at anskaffe mig modellen, men ikke hvis jeg skal vente til ultimo året på at få de sidste funktioner gjort aktive - jeg bruger twintuner en del.
Er det rigtigt at forskellen på 8505 og 8509 er motionflow 800 vs 1000, og intet andet?
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.