Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Chanodc
Hej

Jeg står i den situation, at jeg skal have mig et nyt TV. Mit gamle TH-42px80 har udtjent sin værnepligt - klippe stabilt TV, som jeg i øvrigt købte på baggrund af jeres købsanbefaling her på siden (tak for den).

Jeg har kigget på jeres købsanbefalinger til konsoller/spil. Jeg var sådan set godt hooked på Sony W8, men det er ikke i salg mere. Jeg fik sjusset mig frem til at KDL-55W955 også skulle være ganske udemærket til spilkonsol, men det får solide hug på bla. sortniveau, og så er der lidt delte meninger om input-lag på modellen.

Skærmen skal primært bruges til PS4, Netflix og sport via kabeltv. Max.prisen er 8000,-. Det er ikke så vigtigt hvordan Smart-tv delen fungerer, da jeg udelukkende er ude efter en skærm med lavt input-lag som skal være god til spil. 4K er ikke et must.

Hvad vil I anbefale mig? Jeg drømmer om et Samsung JU7005, men det er desværre uden for budget. Jeg synes markedet er uoverskueligt, og vil bare gerne høre hvad I kan anbefale.
På forhånd tak :)
Af PeterD
Og dette er udsolgt?

https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle ... _Alle%20TV

Fordi: "There are three great reasons for gamers to love this TV. First and most importantly, its input lag - the time it takes to render pictures - measures just 19ms. This is an exceptionally low figure for a TV, and clearly helps your performance in fast-reaction games.

The 50W829 also works wonders with game images thanks to its excellent contrast, colour and motion reproduction. And finally at £600 it's outrageously good value for such a high-quality 50-inch TV"

www.techradar.com
Af Chanodc
Ja, det er ikke på lager længere, og andre butikker lagerfører det heller ikke længere. Det lå ellers lige til højrebenet.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
De nye Sony W8C (efterfølger til W8B) skulle efter sigende også være ganske fornuftige til spilkonsollen. Vi har ikke fået kigget på dem endnu, men vi har hørt mange kollegaer tale om dem.

Vi publicerer i øvrigt inden længe en guide til tv-skærme til spillkonsollen med et overblik over alle de input lag målinger vi har taget.
Af Bent odense
Rasmus Larsen skrev:De nye Sony W8C (efterfølger til W8B) skulle efter sigende også være ganske fornuftige til spilkonsollen. Vi har ikke fået kigget på dem endnu, men vi har hørt mange kollegaer tale om dem.

Vi publicerer i øvrigt inden længe en guide til tv-skærme til spillkonsollen med et overblik over alle de input lag målinger vi har taget.
SAMSUNG 2015 ER OGSÅ KOMMET MED PÅ VOGNEN.
Af Chanodc
Jeg har svært ved at lure Samsungs modelopdeling i Danmark. Jeg kan finde en masse test af input lag på modeller i alle deres serier, men foruden første tal (f.eks 6xxx), så passer resten af modellerne i det store udland ikke med dem på det danske marked. Ændrer de numre alt efter hvor de bliver solgt?

Som udgangspunkt har jeg ikke lyst til at "gamble" med at købe en skærm, uden at have en idé om hvordan den vil performe. Og jeg har på ingen måde tiltro til de salgstaler de fyrer af i de gængse butikker.
Af Chanodc
Apropos Sony W8C - jeg synes det virker som om de er ved at falde lidt af på den mht. input lag. Hdtvtest.co.uk har målt modellen til 37ms i gaming mode. Jeg skal ikke kunne sige om det er mærkbart dårligere end deres lidt ældre modeller, som jo stort set befandt sig i 15-25ms, men det er da et spring!

Jeg kunne da godt være nervøs for om 37ms er en mærkbar forsinkelse - hvor bør grænsen gå?
Af PeterD
Men...

Det vil ikke være en billedmæssig skuffelse at gå fra Panasonic Plasma til Samsung LCD, når du skal se Bluray som "The Dark Knight", Champions League og landskampe i det sidste halvår med Morten Olsen?

Bare dit yndligshold vinder går det nok..

Fordelen ved Sony er selvfølgelig at så ser hele setup'et så pænt ud..

Laver de virkelig ikke et med de samme specs som det gamle W8'er?...og hvorfor ikke. Det kan vel ikke være dyrere at lave en skærm med lav inputlag, eller..? O-O
Af Bent odense
Chanodc skrev:Apropos Sony W8C - jeg synes det virker som om de er ved at falde lidt af på den mht. input lag. Hdtvtest.co.uk har målt modellen til 37ms i gaming mode. Jeg skal ikke kunne sige om det er mærkbart dårligere end deres lidt ældre modeller, som jo stort set befandt sig i 15-25ms, men det er da et spring!

Jeg kunne da godt være nervøs for om 37ms er en mærkbar forsinkelse - hvor bør grænsen gå?
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... =2&t=33826
Af PeterD
....Men...
...men...når man kommer fra et plasma billede? O-O