Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg ejer et Pioneer Kuro LX5090H. Det er et rigtig godt tv.

Der har altid været i overkanten med plasma brum, men nu er TV'et begyndt at lave en helt anderledes lyd, hvor det lyder som om strøm løber forkert på bagsiden. Det knitrer.

Det store åbne spørgsmål er naturligvis om der er en chance for at reparere en sådan fejl på et 5-6 år gammelt tv. Kan man få reservedele etc.

Jeg har lyst til at forsøge.

Men hvem skal man gå til i Kbh området som ved noget om Kuro plasma?
Af LBC
Hej Allan

Jeg vil lige give dig et råd, der måske sparer dig for bøvlet.

Jeg har selv haft 2 plasma tv, og er indenfor det sidste års tid, gået over til et Sony 55W805B, som jeg fik på tilbud til 4.999kr.

Min erfaring med plasma, at det er rigtigt gode tv, men der er altså sket RIGTIGT meget med kvaliteten på LED tv, de sidste 5-6 år.

Jeg er MEGET tilfreds med mit tv, både sortniveau, bevægelse osv. osv.

Jeg er selv uddannet elektriker, og kender godt timepriserne, og elektronik/finmekanik, plejer at være 50% dyrere, så det kommer sikkert til at koste dig kassen, og det er bare et spørgsmål om tid, inden det næste problem kommer, med tv'et når det først er begyndt at "brokke" sig.

Spar dig selv for bøvlet, og køb eks. det tv jeg har, eller et tilsvarende godt LED tv, så sparer du også en MASSE strøm :)
Af LBC
Jeg har ikke hverken set eller hørt, om nogen der har haft det problem med Sony W805B fra 2014. Men intet produkt er perfekt. Køb ved en forhandler med en god returret, og undgå Samsung, da de insisterer på at køre hver enkelt reklamations sag, for sig selv.