Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af -claus-
Hej
Jeg har en gammel Sony 46w4500, som nok snart skal skiftes ud. Jeg har et optisk kabel forbundet fra tv'et til en Denon surround reciever. Jeg har aldrig kunne få andet end Stereo lyd fra TV'et selv om 5.1 lyd blev valgt. Fandt senere ud af det ikke var muligt med tv'et. Hvis jeg ny køber et af de nye Philips Android tv. Vil det så være det samme med Netflix og alle de andre apps jeg installerer?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, ikke pt. Android understøtter ikke 5.1 lyd før den får en opdatering, men derefter burde det virke - om Philips har fået opdateringen på deres modeller ved jeg ikke. Sony har ikke herhjemme endnu.
Af Moulder
På mit Panasonic CXC725, er der 5.1 surround via min Dennon receiver, når jeg benytter den Netflix app. som er i tv'et.
Det kører fint med HDMI tilslutning.

Mit tv er for øjeblikket sendt til rep., så jeg har lånt et af de nye Sony tv istedet.
Det er et X83C med Android styresystem.
Der kan jeg ikke få 5.1 lyd til receiveren via Netflix app'en i tv'et, hverken med HDMI eller med optisk kabel :((
Jeg har en Chromecast forbundet direkte i recieveren, og caster jeg til den, så er der 5.1 lyd.
Tv'et har indbygget Chromecast, men jeg kan ikke få casting af Netflix til at køre med det, så jeg kan desværre ikke teste lyden fra Netflix den vej.

Jeg kan godt caste HBO til den indbyggede Chromecast, men heller ikke der får jeg 5.1 lyd til recieveren.
Det samme kan iøvrigt siges om mit Panasonic CXC725, det vil heller ikke sende 5.1 lyd til receiveren via Chromecast direkte forbundet til tv :((
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Som nævnt: Sony har ikke 5.1 lyd ud af deres TV pt. hvilket er en begrænsning i Android, som først fikses med næste opdatering.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
1080p24 understøttes skam. Det er 23.976 fps der ikke understøttes i Apps (det virker via HDMI) og det er ikke på programmet overhovedet.
Af -claus-
Er manglen på 23.976 et generelt Android problem, eller vil f.eks. en Nvidia Shield console understøtte det?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er et generelt Android-problem. Shield understøtter det heller ikke. Google har været ret snobbede omkring emnet og udtalt noget ala "Det er ikke noget vi lige har på programmet", hvilket er dybt useriøst hvis man vil arbejde med TV-markedet.
Af esef
Var problemet med 5.1 ikke kun via optisk? Havde for mig at det som udgangspunkt virker via HDMI.
Af esef
Jo i spørgsmålet, men ikke i svaret. Det bliver formuleret som om at det er en umulighed at får 5.1 ud, men en løsning kunne være at skifte til HDMI, ikke at jeg selv har testet det dog.
Af jensc
Er det noen som vet når denne Android oppdateringen kommer til Europa?