Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanels.

Jeg har endelig opdateret mit 10 år gamle TV til et Panasonic CXC725, bl.a. på baggrund af anmeldelsen her på siden. Mit umiddelbare indtryk er overvældende positiv, not mest fordi jeg ikke har haft et TV i den kalibre før.

Når det er sagt, så er det også købt for at kunne fjerne både DVB-C boks og Mac Mini, men jeg kan ikke få det til at streame fra min computer via DLNA.

Hvis man læser i e-Help som det så fint hedder, så er den kun kompatible med DLNA serverne Windows 7 & 8, og et 3. parts produkt der koster penge. Jeg har en Plex server stående, men den finder den ikke, har også prøvet at sætte Windows 10 op som DLNA server, det finder TVet heller ikke. Har desværre ikke en Win 7 eller 8 til at teste og jeg opgiver nu selv at løse problemet efter at have brugt ca en ½ dag på det.

Er der nogen der har fået DLNA streaming til at virke? Hvis ja, hvordan?
Af jspr
Jeg havde selv problemer med at finde - og få adgang til - min PC via DLNA (har også Panasonic CX725). Jeg valgte dog at droppe det og bruge USB, da TV'et som "afspiller" alligevel blot er en midlertidig løsning grundet at det ikke understøtter DTS lyd. Jeg forventer at anskaffe mig en Nvidia Shield når de rammer Europa.

Vær derfor OBS på, at selvom du får DLNA til at virke vil TV'et ikke kunne afspille dine film hvis de er med DTS lyd. I så fald skal du bruge en ekstern medieafspiller.
Af DanKai
Jeg har en synology nas - der kører plex serveren gratis - det virker som dlna - har desuden også prøvet uden plex det virker også. Ved ikke hvorfor de skriver som de gør men tror at der er mangel flere dlna servere der vil virke.
Mit CXC725 streamer via DLNA film osv. fra min iMac computer.
Tv'et er desværre til rep. og jeg kan ikke helt huske hvordan det er sat op, men når det kommer tilbage ser jeg på det :)
Jeg forstår bare hvad det er jeg ikke har sat op. 2 andre computere og 2 telefoner på netværket kan finde DLNA serveren, så et eller andet mangler jeg på TVet. Jeg prøver lige de andre servere i aften hvis jeg ikke kommer for sent hjem.
DanKai skrev:Jeg har en synology nas - der kører plex serveren gratis - det virker som dlna - har desuden også prøvet uden plex det virker også. Ved ikke hvorfor de skriver som de gør men tror at der er mangel flere dlna servere der vil virke.
De skriver bare at det er det eneste de har testet med, så det er det eneste de garantere at virker. Syntes det er lidt spøjst at de f.eks. ikke tester med de mest kendte gratis alternativer, men det ville jo nok give for meget mening O_O
Af DanKai
Har du fået det til at virke - har lige checket på min 725 - HOME -> Enheder - så ser jeg både min nas - min plex server - min dvblink (har åbenbart også DLNA) og min win10 pc.

Derudover kan jeg fra min win10 vælge afspil til eller vis på hvis jeg har et billede, prøv evt det - hvis ikke den finder nogen enheder kan det skyldes opsætning på din PC - hvis din plex kører på den kan den være ramt af samme problem - mener du kan have stoppet videodeling eller lign på din pc eller firewall.

Hvis du har en nas skal du typisk krydse af at du vil have DLNA.

Ved ikke om din router måske kan spærre for trafikken.

Uanset - og det hjælper dig ikke lige nu - så har jeg igen fået bekræftet at jeg har adgang til alle mine enheder fra TV'et - og den anden vej. De krævede så vidt jeg husker ikke noget opsætning på TV'et. Det kører dog på en kablet forbindelse da jeg ikke vil risikere noget.

Mvh

Dan