Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af EnDuKender
Hej alle

Jeg står i den situation, at jeg overvejer indkøb af et nyt tv, og har bøvlet lidt med at finde et passende tv uden "smarte" funktionaliteter.

Min situation er lidt usædvanlig, da jeg faktisk ikke er interesseret i et smart-tv. Dertil har jeg Chromecast, AppleTV og WDTV live og føler mig godt dækket ind. Endvidere er kvaliteten af lyden også et begrænset fokus, da jeg har en Sonos Playbar inkl. sub, og derfor også føler mig dækket godt ind der.

Sagt på en anden måde, vil jeg hellere bruge penge på et godt billede end to områder, hvor nyere tv'er alligevel kommer til kort (indtil videre).

Så med det in mente, er der så nogle derude, der kan anbefale et tv med et knivskarpt billede, der IKKE er smart, plasma og på minimum 55"?
Brugeravatar
Af Sonny Haar
Jeg tror det bliver svært at finde et TV uden en smart TV-del. Det eneste jeg lige kan komme i tanke om er B&O.

Men kan du ikke bare ta' et af de "almindelig gode" TV og så bare ikke bruge de smart TV funktioner der nu er? Bare fortsætte med at bruge din Chromecast og ATV mm?

Jeg tror ikke på at du kommer til at slippe billigere eller bedre ved at finde et TV der "ikke bruger penge på smart TV delen".

Ang. "god lyd" tror jeg kun det er SONY's topmodeller hvor de "har brugt ekstra penge" på lyden. Så hold dig fra dem ;)

Ang. plasma tror jeg også det bliver svært, efter min bedste overbevisning er der ingen (af de store/gode) der stadig laver plasma. Det nye sort er OLED.

Du skriver heller ikke noget om størrelse og budget.
Af EnDuKender
Hej Sonny

Tak for din tilbagemelding.

Jeg har ikke som sådan et problem med smart-tv'er - overhovedet. Jeg ville bare foretrække at kunne købe et produkt, hvor pengene blev brugt på billedkvalitet snarere end funktionaliteter, som jeg ikke har behov for.

Når det er sagt, er jeg til fulde klar over, at det er svært at undgå smart-funktionalitet. Dette er også den altovervejende årsag til, at jeg trækker på kompetencerne herinde, og fordi jeg selv er gået forgæves i min søgen :-)

Dette er primært tænkt som en midlertidig løsning, da jeg er utilfreds med mit eksisterende setup, men ikke har lyst til at smide ubegribeligt mange penge ud på et produkt, som skal erstattes, når Android-tv'et rammer et interessant leje, hvor pris og kvalitet hænger bedre sammen.

Jeg skriver faktisk noget om størrelsen på tv'et. Det skal være minimum 55" :-)

Jeg havde håbet på at kunne havne på et maksbeløb af 5.000,- kr., men hvorvidt det er realistisk, skal jeg lade være usagt.

Og Plasma vil jeg helst undgå, så det passer jo ganske udmærket, at det ikke ser ud til at være realistisk :-)

Men igen, tak for din tilbagemelding :-)
Af npchristiansen
Er på udkik efter det samme da jeg er stor chromecast-fan og er træt af det der fjernbetjenings fægteri, bruger en tablet. Er blevet anbefalet (philipssuporter) philips 55PFT630 pris 7000 kr. Ingen smarttv ingen 3D men ambiligt. Vil en af de nærmesre dage gå i Elgiganten og se på det
Har ligeledes en Nexus player men det er kun til børnebørnenes spil men ellers også fjernbetjening til streaming og det har jeg det ikke godt med
Desværre kun 2 stk HDMI
Af EnDuKender
Hvis du får tjekket det ud, må du meget gerne smide en note eller to. Vil naturligvis gøre det samme, kommer jeg før dig :-)
Af PeterD
Minimum 55"

Max 5000 kr.

Ønsker grundlæggende: Billedkvalitet.

Ikke plasma.

Ikke Smart TV.

Hej. Hej.... :)