Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej derude :D ,

Jeg er ude og kigge efter et nyt TV - hvorledes mit brug er decideret
playstation, sport (fodbold) og netflix.

Ift. størrelsen må den gerne være omkring 40-55"

Mit budget ligger på de 7000 som maximum.

Umiddelbart har jeg kigget meget denne model:
Sony KDL-50W809cbaep
Her er der et link til TV'et hos Fona

Men er meget i tvivl om det er et godt køb eller ej? -
især fordi jeg bliver forvirret ift. deres "høje hertZ".

Men jeg kan heller ikke finde så meget om tv'et ude på nettet.

Håber i kan hjælpe mig O-O
Vi har ikke haft den nye Sony W8C inde til test, men jeg hører fra mange, at den fortsætter i samme spor som sidste års model; altså en value-for-money skærm. Den har også stadig forholdsvis lavt input lag - forsinkelse - så den skulle være oplagt til PlayStation. Den ligner et ret godt bud.

Hvis du vil tage springet til Ultra HD samtidig, så er der 50" Panasonic CX680. Den tikker ind nogle hundrede kroner over budget, men det er nok overvejelsen værd: http://www.pricerunner.dk/pl/2-3051081/ ... ign-Priser
Vent og se om Bilka/A-Z ikke sænker 55W805B (2014) modellen til 4999kr igen, hvis du har lidt tålmodighed og kan vente.

Jeg gik selv fra et 50" plasma, og vil råde alle med 2,5 meter, eller længere til at købe 55". Med den billedekvalitet idag, bliver et 50" bare alt for tit for lille, jeg taler af erfaring.

Jeg har det selv, og må sige at det bare er et kanon tv, og meget tilfredstillende sortniveau, og billedekvalitet.

55W805B er super godt til sport, jeg har intet at klage over der heller, og jeg ser MEGET sport, både fodbold, NFL og tennis mm.

Jeg har læst flere tests af 2015 modellerne, og en bonus ved at vælge B modellerne, er at de skulle have en anelse bedre latency, som kan gøre det til en bedre oplevelse, hvis du skal spille på konsol.

Så slipper du også for det fejlbehæftede Android TV (som C modellerne har), som ingen ved hvornår kommer til at virke ordentligt! :s