Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle

Står i den heldige situation at jeg er på udkig efter nyt tv og mangler simpelthen ekspert viden til at vide hvilket et af disse to tv'er jeg skal vælge.

Jeg sætter stor pris på brugervenlighed og hurtige menuer.
Hvordan er android vs. WebOS

LG - http://www.pricerunner.dk/pl/2-3055450/ ... ign-Priser

Sony - http://www.pricerunner.dk/pl/2-3055589/ ... kd49x8305c

Jeg må ærligt indrømme jeg ikke er så stor fortaler for Pana, Philips da jeg har dårlige erfaringer med dem.

Mvh. Christian
kommer lidt an på hvad du vil med fjernsynet.

Sony'en har Twin Tuner hvilket LG'en ikke har - så hvis du godt kan lide at se tv på en kanal mens du optager på en anden så skal du vælge Sony..

Android er vidst ligeså fyldt med fejl / mangler som alle de andre nye SmartTV operativ systemer og har læst at det skulle være lidt langsomt nogle gange.

LG's fjernbetjening skulle være ret irreterende fordi "musen" komme til syne så snart man flytter en smule på den..
LG's IPS Skærm er super sprød - men sort niveau og clouding skulle være lidt skidt.

Du nok lidt nødt til at fortælle hvad du skal bruge fjernsynet til: Gaming, Sport, Film eller ??

EDIT:

Tjek stikkene bag på de forskellige fjernsyn - kom lige i tanke om hvorfor jeg gik uden om Sony, de har det med at lave gakkede stik bag på TV'et som gør det besværligt at hænge op på væggen.
Hovedsageligt skal tv'et nok bruges til at streaming af Netflix, mm. Ligeledes forestille jeg mig også at 'smart' funktionen vil blive brugt rimelig ofte.
Jeg ser mest af alt sport og bruger min ps3 konsol i ny og næ.
Det er også meget vigtig at tv'et navigerer hurtigt når jeg kobler min harddisk og evt. telefon/tablet til.
Nu var jeg i går i elgiganten og se begge tv'er i funktion. LG'en stod mere klart i detaljerne efter min mening, men jeg tror måske også det er en smagssag.
Jeg prøvede også at bruge 'smart' funktioen på LG'en og den virkede upåklageligt, hurtig og nem navigering.
Da jeg fik Sony's fjernbetjening i hånden var jeg allerede fra start meget forvirret over alle muligheder jeg havde på den, meget uoverskueligt. Her virkede WebOS altså til at slå android mere flere længder efter min mening.