Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wolfieman
hejsa:)

Mig og min kæreste skal til Hamburg denne weekend, og tænker lidt på at
købe et fladskærms tv dernede. Størrelsen skal være 37", og vi vil give helt
op til
10.000 kr for det. Men jeg synes det er helt umuligt at finde ud af hvad man
skal vælge.
Samsung har mange mange modeller, det samme har alle de andre.

Vil der ikke være en del at spare at købe det i tyskland?

nogen der kender en forhandler der ligger imellem grænsen og Hamburg som vi
kan købe hos?
og som er billige selvfølgelig!:)

Hvilket tv i 37 " klassen til omkring det prisleje er det bedste køb?

mvh jan og mette
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Panasonic PV/PX70 i 37" er uden sammenligning det bedste køb. Det er det eneste plasma-TV du kan få i 37" og det slår enhver konkurrence fra LCD-TV i samme størrelse og prisklasse.
Af tosa
men der kan komme problemer med fragten af en 37" plasmaskærm, da de skal stå op under transport.
Jeg ved ikke hvorfor de skal stå op, og om det kan lade sig gøre at lægge det ned, uden det skader skærmen. Men under alle omstændigheder kan det blive svært at transportere en stor skærm hjem, medmindre i har en varevogn.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Den primære grund til at en plasma skærm skal stå op under transporten, er fordi panelet er opbygget omkring en ret skrøbelig glasplade. Risikoen for at denne glasplade knækker under transporten er ikke nævneværdig så længe skærmen står op, men risikoen er langt større, hvis skærmen ligger ned, specielt hvis den skråt ligger på bagsædet i en bil.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I den prisklasse får du ikke noget der er bedre, så selvom du sparer penge på at købe det i DK, så får du et dårligere TV uanset hvad. Du kan også købe PV/PX70 herhjemme i DK til 10.000 kr. så jeg ser meget lidt grund til at kigge efter LCD TV i Tyskland når budgettet alligevel tillader køb herhjemme.
Af tosa
ja, og det kan endda blive leveret gratis ved nogle af forhandlerne herhjemme. Så skal i heller ikke prøve at få plads til en stor skærm i bilen. For selvom det er fladskærme, fylder de altså en del i bredden i deres papkasse.
Af Nikolaj
Jeg overvejer netop at købe panasonic px71f i Tyskland og i den forbindelse ringede jeg til Panasonic for at høre hvordan jeg er stillet mht. garanti mv. Svaret var at sålænge jeg sikrer mig at jeg får panasonics "Europa Garanti" kort med, skulle der ikke være problemer i den henseende.

Fyren fra Panasonic gjorde mig dog opmærksom på at Tysklands/DKs forskellige standarder for lyd/undertekster/tekst-tv kan give problemer hvis man køber i tyskland og ser tv i Danmark.

Er der nogen af jer der kender mere til denne problematik?
Brugeravatar
Af azrael
Angiveligt skulle danske undertekster ikke virke ved DVB-T modtagelse i PX71 (den tyske model). Hvis du slet ikke har behov for DVB-T modtagelse (f.eks. hvis du har kabel-tv eller satellit-tv), så kan du med fordel spare et par kroner og købe PV-modellen i stedet for. Den er identisk med PX-modellen bort set fra at den ikke har DVB-T dekoder.