Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Torben#
det er efter hånden billiger at købe et 4k tv end et fuld hd, fordi de er ved at blive udfaset og det efter hånden kun er de dyreste forhandlere som har nogen tilbage, jeg er faktisk ligeglad med om mit næste tv skal koste 5000 eller 15000 men det irriterer mig mig at skulle betale mere end hvad andre har betalt for 6 måneder siden.. og hvis så et 4k tv viser et dårligere billede pga. jeg har meget materiale i lav opløsning, som ser ok godt ud på fuld hd er det ikke et 4k tv jeg skal investerer i, men det er bare hvad jeg har kunne læse mig til her i forumet
Det er ikke oplevelsen, at 4K TV leverer et dårligere billede når der opskaleres end fuld HD. Men du er nødt til at gå ned i modelnumre for at få et 4K-TV, hvor du ville kunne gå op i modelnumre på fuldHD og dermed få eks. en hurtigere processor eller flere features. Dog vil det typisk være sådan noget som "3D" du får ekstra, hvilket igen ikke har den helt store værdi.

Mit råd ville være, at finde en fuld HD model, med den mængde udstyr du ønsker, og så spare et par tusinde ift. en low-end 4K - eller adskillige tusinde ift. en mid-end - og så fyre besparelsen af på nye vinterdæk ;)
Jeg var heldig og få fat i et samsung ue55ju7005 til 8899 kr i Bilka for 14 dage siden.. Finttv, men billedet hakker lidt i det, og så er det som om der er lidt lyse plamasher diverse steder på skærmen når der vises sort, men den gør det ikke når det starter op med smart tv logoet
cooliant skrev:Jeg var heldig og få fat i et samsung ue55ju7005 til 8899 kr i Bilka for 14 dage siden.. Finttv, men billedet hakker lidt i det, og så er det som om der er lidt lyse plamasher diverse steder på skærmen når der vises sort, men den gør det ikke når det starter op med smart tv logoet
1. slå Auto Motion Plus fra eller nøjes med at slå JUDDER fra (læs review af JU7505 her på Flatpanels.dk)

2. Deaktiver SMART LED og Dynamic Contrast (eller skrug ned for det)