Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

claustrier skrev:Har lige oprettet en sag ved forbrugerstyrelsen.
Efter 2 mdr er der 7 tordenfluer i det nye panel, og så er vi nok på 100 tordenfluer om et år ;-)
Samsung vil ikke hjælpe. TV'et er i mellemtiden overskredet 2 år, men reparationen er kun 2 mdr. gammel.
Du har garanti på en foretaget reparation - uanset hvad Samsung måtte mene om den sag. !:(
Jeg har to tordenfluer i mit BeoVision 11-55" som B&O i Struer har afvist er inden for garanti.... Tv'et har jeg haft i et år og B&O har afvist med at LCD paneler ikke kan laves tætte da varmen skal kunne ledes væk.... Er dette Korrekt?

Jeg har nu mailet dem at jeg agter at gå videre med sagen til forbrugerklagenævnet.... Jeg kan se dem 3,5 meter fra tv'et.
rhino (DK) skrev:Tv'et har jeg haft i et år og B&O har afvist med at LCD paneler ikke kan laves tætte da varmen skal kunne ledes væk.... Er dette Korrekt?
Det har servicecentret også argumenteret for i en af de andre sager, men jeg er helt uenig. Varmen fra LCD-panelet skabes i belysningsmodulet, der enten sidder bag LCD-panelet eller langs kanterne. Varmen ledes bagud og her er der naturligvis udluftningshuller/blæsere. Disse udluftningshuller har bare intet at gøre med om selve LCD-panelet eller frontglasset er tæt forseglet.

Men argumenter kan jo ikke som sådan afvises med mindre man får en uvildig til at undersøge skærmen, så sagen må jo nok en tur forbi Forbrugerklagenævnet.
rhino (DK) skrev:Jeg har to tordenfluer i mit BeoVision 11-55" som B&O i Struer har afvist er inden for garanti.... Tv'et har jeg haft i et år og B&O har afvist med at LCD paneler ikke kan laves tætte da varmen skal kunne ledes væk.... Er dette Korrekt?

Jeg har nu mailet dem at jeg agter at gå videre med sagen til forbrugerklagenævnet.... Jeg kan se dem 3,5 meter fra tv'et.
Du skal køre en sag igennem Forbrugerklagenævnet når sælger ikke vil behandle din klage, kør evt. sagen med begrundelsen, en konstruktionsfejl, det var en af mine benævnelser da jeg kørte min sag igennem Forbrugerklagenævnet.

Det drejer sig højst sandsynligt om mangelfuld eller fejl ved forseglingen, hvis du kører en sag igennem Forbrugerklagenævnet bliver skærmen højst sandsynlig undersøgt af en sagkyndig som så finder frem til årsagen.

Og det vil sige at din skærm skal fremsendes til den sagkyndige, og du skal undvære dit tv i den tid, der kan godt gå måneder med det, afhængig hvor travlt den sagkyndige har.

Så i alt skal du regne med imellem 6-12 måneder med sådan en sag hvis ikke sælger indgår en aftale når sælger får besked fra Forbrugerklagenævnet om at der er startet en sag, eller undervejs i sagsforløbet.
Rasmus Larsen skrev:
rhino (DK) skrev:Tv'et har jeg haft i et år og B&O har afvist med at LCD paneler ikke kan laves tætte da varmen skal kunne ledes væk.... Er dette Korrekt?
Det har servicecentret også argumenteret for i en af de andre sager, men jeg er helt uenig. Varmen fra LCD-panelet skabes i belysningsmodulet, der enten sidder bag LCD-panelet eller langs kanterne. Varmen ledes bagud og her er der naturligvis udluftningshuller/blæsere. Disse udluftningshuller har bare intet at gøre med om selve LCD-panelet eller frontglasset er tæt forseglet.

Men argumenter kan jo ikke som sådan afvises med mindre man får en uvildig til at undersøge skærmen, så sagen må jo nok en tur forbi Forbrugerklagenævnet.
Er det muligt at få en skitse over konstruktionen, så det er muligt at danne sig et præcist indtryk og herved konkludere ud fra fysiske love?

Jeg mener efterhånden at have læst eksempler på de fleste mærker mht til tordenfluer. Det synes som om brancheproducenterne er ret enige i ikke at offentliggøre, årsagen til problemet.

Ved vi overhovedet om der findes et fabrikeret lcdpanel, der er forseglet?
Bilka har lige - efter henvendelse fra Forbrugerklagenævnet - besluttet at refundere pengene for mit Samsung tv, der tidligere har fået skiftet panel 'på kulance', men straks efter fik nye 'besøgende' bag panelet. Jeg er glad, nu skal jeg bare have fundet et tv uden husdyr. Sony?
claustrier skrev:Bilka har lige - efter henvendelse fra Forbrugerklagenævnet - besluttet at refundere pengene for mit Samsung tv, der tidligere har fået skiftet panel 'på kulance', men straks efter fik nye 'besøgende' bag panelet. Jeg er glad, nu skal jeg bare have fundet et tv uden husdyr. Sony?
Godt at høre :)
Vores Sony KDL-46HX755 har inden for kort tid fået mindst 5 små sorte pletter, som jeg formoder er tordenfluer. Det er lidt træls, men heldigvis er det kun vores sekundære fjernsyn, så vi overlever. Jeg havde dog ikke regnet med at Sony havde samme problemer som Samsung med de små kræ.
Har fået ombyttet mit Sony 49X85 pga. tordenfluer, dog uden forbehold eller nævneværdige sværdslag fra Sony's side- Reklamationen kørte gennem Securator, men ombytningen skete på Sony's 2 års garanti.
Bliver spændende at se, om jeg skal igennem samme øvelse igen til næste sommer.