Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanels forum.

Jeg skal til at investere i et nyt TV i min stue. Jeg sidder pt 4 meter væk men grundet manglende plads har jeg kun plads til 40". Det skal siges jeg har en kælder med det helt store surroundsetup og 65" plasma, så her får jeg dækket mit behov når det skal gå vildt for sig:-)

Anyway grundet jeg allerede har nogle BeoLab 8000 MK2 i stuen synes jeg at Beovision 10/11 er det oplagte valg - primært grundet samme design. Ergo overvejer jeg at købe et brugt Beovision 40". Her er mine spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe med.

1) Hvor stor er forskellen i billede mellem beovision 10 11. Merprisen løber hurtigt op i 5-6000K. Jeg forventer at kunne få en 10ér til 18K. Og er det andre forskelle jeg skal være opmærksomme på udover småting på design, og så lyssensoren?
2) Er det nogle udgaver (MK1 vs MK2 mv) man skal være opmærksomme på?
3) Hvad kunne være et alternativ hvis jeg istedet vælger at gå mainstream og gå efter et Sony, Samsung etc? Eller en helt tredje vej såsom Loewe
4) Kræver styring af apple tv via B&O fjernbetjeningen Beovision 11
5) Hvor stor billedforskel er det egentlig idag hvis man tager et 40" Sony til 8K sammenlignet med et Beovision 11 som trods alt har nogle år på bagen.

Det skal siges at mine kriterier er som følger:
Design i højsædet. Ergo min forkærlighed for B&O.
Billedet skal være i orden men behøves ikke at være top notch grundet stor afstand til skærmen
God lyd. Jeg forventer ikke at koble det på mine BeoLab højttalere. Disse kører pt. kun via Sonos og en ekstern Dac - men hvis muligheden er det gør det ikke noget.
Jeg ser begrænset mængde af TV men primært AppleTv udlejning samt HBO/Netflix via Apple TV.
Pause/playmulighed via USB/harddisk ville være dejligt men ikke et must.

Håber det var udtømmende. Ser frem til jeres svar:-)

Mange tak
Vh Henrik
Beovision 11 har en bedre billedprofil og online PUC-koder, så du ikke skal have en tekniker ud for at lægge nye enheder i. Billedet er også synligt bedre på 11'eren. 40" på 4 m er dog ret lidt, så om du kan se forskellen vil nok kun være på sortniveauet.

Men hvis du ikke vil have dine BL sat til, så får du nok et TV med ligeså godt billede hvis du eks. napper et andet mærke - eks. Sony eller Panasonics FuldHD modeller.
Af Henrik Skjoldborg
Hej Igen.

Jeg tillader mig lige at ændre overskriften da konen har nedlagt veto for at bruge 20K på et Beovision:-(

Istedet bliver det et 43" til max 8K og jeg har fundet følgende muligheder:

SONY KD43X8305CBAEP til ca 7K Ultra hd
Sony KDL-43W755C til ca 6K Fuld HD
Sony KDL-43W809C til ca 7 K fuld HD

Da jeg sidder ca 4 meter fra skærmen ved jeg ikke rigtig om jeg kan få udbytte af Ultra HD. Derfor læner jeg mig lidt op af w809 versionen, da jeg, grundet samme pris, har en ide om at dette har et bedre kredsløb end den første men det er her jeg har behov for jeres input?:-)

Jeg er åben for andre forslag men så byd endelig ind.