Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har haft et Sony KD-43X8305C i snart 14 dage.

Overordnet set er jeg rigtig glad for tv'et. Der er stadig et par bugs i softwaren, men det kører faktisk rimeligt synes jeg.

Jeg har dog et problem med internetforbindelsen, der pludselig er væk fra fjernsynet.

Det er forbundet via 5 GHz WIFI til en ASUS RT-AC87U router. Signalet er fint, routeren kører Merlins Build firmware og er klippestabil. Ingen andre enheder (Apple TV, Xbox One, iPad og iPhones, etc.) mister ikke forbindelsen.

Den holder forbindelsen til netværket, men mister internetadgang.

Fjernsynet kører nyeste firmware.

Er der nogle med samme issue i denne eller X85 / X90-serien?
Jeg har samme problem på 49"-udgaven. Eller næsten samme. Både ved kablet og trådløs forbindelse viser den under indstillinger et lille udråbstegn ud for ethernet eller wifi-ikonet. Det burde betyde, at fjernsynet har forbindelse til routeren, men ikke videre ud til internettet. Alligevel virker hbbtv, browser og Play store. Problemet består selv efter genstart (reboot) af fjernsynet.

Dr's hbbtv har dog en tendens til at stoppe engang imellem - min internetforbindelse burde ikke være problemet, og problemet optræder både ved wifi og kablet forbindelse.

Jeg troede egentlig Sony var det sikre valg efter tidligere at have brændt fingrene på både Philips of Samsung. Men ingen producenter holder sig åbenbart for gode til at lade deres kunder være betatestere på halvfærdige produkter :((
Torben Rasmussen skrev:Jeg så samme problem fra tid til anden på både X85 og X90. En hård genstart af TV'et løste problemet (hold power-knappen nede).
Ja, den løser det også det meste af tiden for mig.
peterfj skrev:Jeg har samme problem på 49"-udgaven. Eller næsten samme. Både ved kablet og trådløs forbindelse viser den under indstillinger et lille udråbstegn ud for ethernet eller wifi-ikonet. Det burde betyde, at fjernsynet har forbindelse til routeren, men ikke videre ud til internettet. Alligevel virker hbbtv, browser og Play store. Problemet består selv efter genstart (reboot) af fjernsynet.
Den har jeg også. Der hersker et konstant udråbstegn på logoet for internetopsætning. Og som du selv siger, så er der typisk hul igennem alligevel. ;)

Nå, men det beroliger mig at der er andre der oplever dette. For så har jeg stadig tiltro til, at det bliver fikset i nær fremtid. Måske allerede med den store update i ultimo august. Der må være andet i updaten end de nye features de har informeret om.
Ja, lad os håbe på en snarlig update, men send alle de bugs, du støder på, til Sony's support, så vi kan lægge lidt pres på dem.

Læg i øvrigt mærke til, at Sony nu bare skriver "I løbet af 2015" på deres hjemmeside, når de refererer til implementering af de manglede features.... :|
peterfj skrev: Læg i øvrigt mærke til, at Sony nu bare skriver "I løbet af 2015" på deres hjemmeside, når de refererer til implementering af de manglede features.... :|
Øv hvor træls! Havde regnet og håbet på mere regelmæssige opdateringer på så stor en platform.

Sidste var d. 15.07. og nu skal vi vente til oktober og måske endnu længere på de manglende funktioner...