Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MadsTru
Det er utrolig svært at tage stilling til og finde det perfekte fjernsyn, hvis det overhovedet er muligt. Jeg har dog taget stilling til størrelsen og tænker at en opgradering til 48-50" nok er et meget godt valg. Om det bliver Fuld HD eller Ultra HD, ved jeg endnu ikke helt. Jeg må finde de udbydere som har det bedste tilbud i forhold til pris og kvalitet. Er der egentlig en regel om hvor stort et motionflow et fjernsyn skal have? Jeg kommer til at skulle se meget sport, især fodbold, og ved at det i den sammenhæng skal være stort, så Pixels'ene kan følge med, når det går stærkt.

Og et lille spørgsmål rettet mod Casper DK:

Kan man se Netflix i Ultra HD med et ganske almindeligt abonnement eller skal man opgradere, for at kunne gøre det?
Der skal opgraderes med mindre du nåede at bruge Netflix på et 4K TV lige dengang de introducerede 4K opløsningen - der opgraderede de nemlig standard-abonnementet til 4K uden beregning.
Af PeterD
@Deter_Pebel

Hvorfor skal du ALTID genere med dine latterlige indlæg der bare bringer dårlig stemning?

Kreativt navn. Utrolig du ikke "tør" oprette dit eget bare for at genere andre.
Apple TV fungerer via streaming fra en iOS-enhed til boksen, dvs. din telefon/tablet vil sluge strøm imens. Android/Chromecast vil overtage streamet når du først har sat det i gang og telefonen vil derefter ikke bruge kræfter på at streame noget.

Med AppleTV vil du potentielt kunne streame en del flere ting, da det er en grundlæggende feature i iOS, men ret mange enheder understøtter Cast til Android/Chromecast, så de er ved at være godt med. Du kan dog ikke spejle eks. din desktop fra en iOS-enhed over i en Chromecast - det kan du med AppleTV.
Af PBL
Apple TV overtager vel også streamet i et ellers det omfang? Der bruges i hvert fald ikke særlig med strøm på den mobile enhed.

Hvis man bruger Airplay motorring er det selvfølgelig noget andet, da billedet dannes på tlf.

Den store fordel ved AirPlay for mig er at jeg også kan bruge det til musik.
Af MadsTru
Hej Igen

Har haft lidt travlt på det seneste, så har ikke kunne give besked før nu.

Hvis det har nogle interesse, så kan jeg fortælle jer at mit valg faldt på SONY KD49x8307 (Størrelsen større end det første jeg købte) og jeg kunne ikke være mere tilfreds. Det står utrolig skarpt og Android TV, samt Google Cast virker perfekt. Det gjorde det heller ikke værre, at jeg fandt et godt tilbud på 5999 kr. hos Power, hvor det mere eller mindre var sat 50% ned.