Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

I løbet af de 14 dage jeg har haft mit JU7005 er der et par ting jeg har lagt mærke til:

- En Firmware opdatering / installation fylder 1.7 GB !!!!

Jeg tænkte først at det lyder rimeligt fordi jeg ved at operativsystemer har det med at fylde meget.. Senere har jeg så fundet ud af hvorfor:

- TV'et har præinstallerede apps som ikke kan fjernes, deriblandt en freaking AUDI reklame med 4K Video materiale (95% af de 1.7GB) samt en asiatisk kunst-udstilling :s

Utroligt hvad man skal tvinges til efterhånden ... der må være nogle regler ? eller der BURDE være nogle regler om sådan noget crap.
Torben Rasmussen skrev:Man skal nok være Audi-ejer for at sætte pris på det :) Er det i det mindste en fed video?
der er mange små reklame videoer for alle de nuværende og kommende Audi modeller... har kun set 1 video og synes den var ok. App'en var også lavet rimelig godt i forhold til mange af de andre påtvungende som mest ligner en webside fra 1995
Det er desværre nok ikke sidste gang, at det sker. Samsung forsøgte sig jo på et tidspunkt med et endnu mere tarveligt reklame-trick: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1423723753

De store producenter vil gerne holde fast i deres egne platforme. En af grundene er, at de vil indsamle brugerdata. En anden er, at de baseret på denne data kan servere reklamer. I mine øjne en mærkelig strategi, når man samtidig forlanger fuld pris for produktet. I tilfælde af JU7005 er der jo ikke ligefrem tale om en helt billig skærm.
Det virker dog til at reklamerne er en del af App's

APP udviklere vil jo gerne have penge for alle deres anstrengelser - medmindre der findes et betalingssystem ligesom Google Play og iTunes AppStore hvor man betaler for en reklamefri app.
Af nakah
Samsung lærer åbentbart ikke af deres fejl, fordi det samme gør det med smart phones. Jeg har tidligere haft Samsung telefon som var fyldt med app som var del af firmware. Det betød at telefon blev langsommere med tiden. Derfor valgte jeg at skifte til iPhone. Salgstallet er nemlig faldet på Samsung smartphones.
Af PeterD
Forstår ikke de slipper afsted med det..

Det er så latterligt at 10-15 apps lige meget om det er Smartphone, tablet eller "Smart" TV skal være udstyret med det ubrugelige lort de presser ned over hovedet på forbrugerne..

Nå...

Man lærer vel af sine fejl og vælger anden producent næste gang ens elektronik skal udskiftes..

Man kan også vælge at gå rettens vej så lovgivningen ændres?

http://www.androidcentral.com/shanghai- ... alled-apps

Please Gud. Hør min bøn og la' Samsungs markedsandel på Smarttv og Smartphonemarkedet, falde til 10%...

Og ta' bare nogle % af IPhones salg også! :-)
PeterD

Du glemte i samme bøn til din gud at han skulle lade 100% salg gå til Panasonic..

Hold da fast en gang ævl.
Samsung skulle sq ha en over snuden for den markedsførringsstrategi, det hører ingen steder hjemme. Håber ikke det danner præcedens for andre virksomheder, selv om det indimellem osse ser suspekt ud andre steder.