Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Folkens

Jeg har en Toshiba 42C3030D og bor i lejlighed med fælles antenne. Jeg kan ikke forstå at billedet ikke står helt klart! Det giver et grynet billede og man kan fornemme at signalet ikke står helt klart.

Nogle forslag til hvad jeg kan gøre?

Stikket sidder ca. 3 meter fra TV'et.
Af David84
Ja vi har Kabel TV, og tror vidst nok at det er analog tuner jeg bruger, og at det nok er derfor at den viser et ringe billede, men hvad kan jeg gøre for at den viser et bedre billede?
Af Datamax
Køb en selector (digitalmodtager) der kommer en ny hd selector om kort tid, så køb en sagem 60 brugt eller vent lige ligt (hvis alså det er tdc) nu køre du vel ikke standart opsætning som det kom fra pakken ellers kan du se denne tråd med en vejledning til inst. men husk det er kun et forslag ikke et must , måske virker det bedre måske ikke http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=3578
Af David84
Hej igen

Men en Selector kan da kun forbedre signalet på DR1 og TV2 ik? for i så fald er det ligemeget. Men jeg tror at jeg venter til at der kommer en Hd på markedet

Tak for svar
Brugeravatar
Af azrael
Selector skulle gerne give dig en digital version af alle de kanaler du normalt kan modtage.
Af Datamax
JA alle kanaler bliver bedre med selector, der er endda overgået selv tv3 at sende en enkel film eller 2 i ægte 16:9 , jeg se kun tv med selector, den giver meget bedre lyd når du skal køre det over anlæg , samt en super program guide over alle tv kanaler, (kun dr1 og tv2) Digital er den eneste måde de programmer er til at holde ud at se på :D

men hvis du kan vente ligt ca ?(1-2?md)? kommer der en ny hdbox fra tdc... ellers kan du jo købe en sdbox sagem 60 for under 500 i den blå/qxl/guloggratis. hvis ikke du kan vente.

Men lov mig at købe en! alle har fortjent en digitalbox selv satan.... 8)
Af Datamax
kom jo lige i tanke om hvis du kommer fra en rigtig god crt skærm, ligner en billig lcd skærm noget der er undskyld "lort" ved analog signal, længere er den måske ikke...
Af pana man
Nemlig, skulle nok have købt plasma istedet, den modtager analoge fællesantenne signaler rigtig godt.
Mvh. Panaman