Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af martinaabo
Hej,

Jeg har forgæves forsøgt at få lyd ud via SPDIF-udgangen på mit Panasonic CXC725, gennem min Heos-forstærker. Har googlet lidt, og det virker som et generelt problem - findes der en løsning?

Mvh Martin
Af Moulder
Hej Martin

Jeg har samme problem, og har kontaktet Panasonic og forelagt dem problemet.
Jeg talte med dem så sent som idag, og de arbejder på problemet, men endnu ingen løsning.
De lovede at kontakte mig når de fandt en løsning.

Så må vi håbe det lykkedes :-)

Mvh
Per
Af martinaabo
Er der nogen herinde som rent faktisk har fået lyd ud fra Netflix-app'en via SPDIF? Blot for at udelukke at det er min Heos-forstærker som er problemet.
Af Silentbob
Nu er jeg ikke meget inde i begreberne, med er S/PDIF det samme som som optisk toslink?

Jeg har en 55 tommer CXC700, grudnlæggende den samme model som CXC725, og jeg har får lyd ud via optisk toslink til min forstærker når jeg anvender den indbyggede Netflix app.

Det har fungeret uden problemer fra dag 1.
Af Moulder
Jeg fik en opdatering til mit CX725 igår aftes, men har endnu ikke fundet ud af hvad de har opdateret.
Jeg har stadig ikke surround lyd fra min chromecast til min receiver :-(
Jeg har stadig heller ingen indstillingsmuligheder for SPDIF, jeg kan slet ikke finde indstillingsmuligheden længere :-(
Af martinaabo
Ja, det er den optiske udgang. Hmm, underligt. Når jeg ser alm. tv er der ingen problemer - det er kun Netflix-app'en der ikke fungerer.

@Moulder; Den bør stadigvæk ligge under lyd, hvor du kan vælge mellem Automatisk eller PCM.
Af martinaabo
Silentbob skrev:Nu er jeg ikke meget inde i begreberne, med er S/PDIF det samme som som optisk toslink?

Jeg har en 55 tommer CXC700, grudnlæggende den samme model som CXC725, og jeg har får lyd ud via optisk toslink til min forstærker når jeg anvender den indbyggede Netflix app.

Det har fungeret uden problemer fra dag 1.
Er det en surround-forstærker? Min er en digital stereoforstærker, så jeg ved ikke om det kan være årsagen...?
Af Moulder
martinaabo skrev:
@Moulder; Den bør stadigvæk ligge under lyd, hvor du kan vælge mellem Automatisk eller PCM.
Ja det skulle jeg også mene, og det har den også gjort, men gør det ikke længere :((
Af Kimldk
Jeg har lige købt Panasonic cxc725 og denon heos soundbar. Når jeg løber set up guiden igennem vil de to enheder ikke finde hinanden (hverken igennem hdmi arc eller optisk lyd). Andre der har lignende problemer?
Hifiklubben efterspørger om jeg har tændt for hdmi arc på tv'et? Jeg kan ikke finde denne function, men går egentlig også ud fra at det er "slået til".
Mvh Kim
Af martinaabo
Kimldk skrev:Jeg har lige købt Panasonic cxc725 og denon heos soundbar. Når jeg løber set up guiden igennem vil de to enheder ikke finde hinanden (hverken igennem hdmi arc eller optisk lyd). Andre der har lignende problemer?
Hifiklubben efterspørger om jeg har tændt for hdmi arc på tv'et? Jeg kan ikke finde denne function, men går egentlig også ud fra at det er "slået til".
Mvh Kim
Hej Kim,

Jeg har et CXC725, koblet til en Heos-forstærker via SPDIF. Hvis SPDIF er sat til Automatisk på tv'et så får jeg kun lyd ud af nogle tv-kanaler, men ej alle. Hvis jeg ændrer til PCM, så har jeg lyd på alle kanaler. Uanset hvad jeg gør, kan jeg dog ikke få lyden fra Netflix-app'en, ud via Heos-forstærkeren. Hvis du lykkedes med det, må du meget gerne give et pip. Jeg er usikker på om det er Heos-forstærkeren, eller app'en som skaber problemer. Når jeg ser alm. tv er der fin lyd via forstærkeren.

Mvh Martin
Af martinaabo
Jeg har netop fået følgende svar fra Panasonic Support, på en henvendelse hvor jeg undrer mig over at Netflix fungerer fint på et Samsung tv, med en Heos-forstærker. Jeg har også netop testet med mit Apple tv/Netflix, hvor der også er fin lyd på mit anlæg:

"Kære Martin,

Tak for din email.

Det er desværre hos Netflix at problemet ligger, da de ikke vælger at kode deres app til at afspille fra højtalere. Det er desværre heller ikke noget, som de er igang med at ændre hos Netflix, sådan at der er mulighed for det.

Beklager utroligt meget ulejligheden, og jeg ønsker dig en god mandag.
Venlig Hilsen,
Anders
Kundeservice
Panasonic Danmark"

Som forbruger er det frustrerende at få denne slags håbløse svar.

Mvh Martin