Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ufh
Håber nogen kan hjælpe? Har købt dette TV for en uge siden og er nogenlunde tilfreds.
Syntes dog at det nogle gange hakker når jeg ser fodbold og idag under Pearl Harbor som blev vist på TV kom der undervejs med jævne små firkanter i billedet.

Et andet helt konkret problem er at jeg pludselig har mistet alle mine kanaler via den interne TV tuner. :((
Mit setup er at jeg har kabel TV via Yousee og også har en Samsung optage Boks via Yousee. I starten kunne jeg både bruge TV´ets egen tuner eller jeg kunne se TV via Yousee boksen. Nu kan jeg kun se TV via min Yousee boks. Via det interne TV kan jeg kun tage analog kanaler fyldt med sne.

Flyttede lidt rundt på noget opsætning og ledninger forleden dag og ved ikke om jeg har gjort noget forkert. Mener dog helt bestemt at jeg har samme setup idag som for 2 dage siden. Ellers er mit setup at antenne stikket går ind i min Yousee boks og derfra går et nyt antennestik fra Yousee boksen og over I mit TV.

Håber meget nogle har nogle input/råd. Har forsøgt alt med at ændre i min søgning og koder i min søgning efter kanaler men TV´et finder ingen udover analoge.
Af Ufh
Tak for dit svar - fik det løst ved at købe et nyt antennekabel - det gamle var åbentbart gået i stykker. Kan du få TV2 play til at virke via en App?
Af T_H
Som der er nu er der ikke en tilgængelig TV2Play app til Tizen,
men hvis man læser testen af JU7505 her på siden så ser det ud til den har været at finde

citat fra JU7505 testen.
"Vi noterer os dog, at HBO mangler og pt. ligger Blockbuster heller ikke i sortimentet. Viaplay er dog at finde, ligesom TV2 Play også er det."
Brugeravatar
Af Montago
Ufh skrev:Håber nogen kan hjælpe? Har købt dette TV for en uge siden og er nogenlunde tilfreds.
Syntes dog at det nogle gange hakker når jeg ser fodbold og idag under Pearl Harbor som blev vist på TV kom der undervejs med jævne små firkanter i billedet.
input materiale har meget at sige om man får en smooth oplevelse.

jeg har selv lagt mærke til at 24p ( BlueRay og lign) ikke hakker.

50/60p materiale kan derimod give lidt problemer - anmeldelsen (JU7505) anbefaler også at man deaktivere 'Judder correction' som er den funktion der giver bløde bevægelser.

Hvis man kører med fuld skrald på 'Auto Motion Plus' får man firkanter engang imellem - desværre - det gør man dog på ALLE fjernsyn (har ikke set nogen der gør det perfekt endnu)

prøv at skrue ned for Auto Motion Plus, med custom settings og se om det kan blive bedre.