Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af zerrox
har prøvet at læse på efterhånden 100 vis af sider med er stadig forvirret. jeg erhvervede mig i går et nyt tv. et LG 55UB850V som jeg købte hos power

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-217951/

da jeg så kommer hjem og sætter det op og det kører kan jeg ikke få mit tv signal til at køre med mere end 50/60hz men fra hvad jeg kan læse mig til og har fået af vide burde det være et 100hz tv (det skal også siges at de hos power fortalte mig at det faktiskt var et 200hz tv). men er efter denne episode blevet i tvivl og ville stærkt værdsætte noget assistance med dette evt. problem
Du ved godt at du kun har 50hz i stikkontakten ikke ?

Spøg til side. Hvad er det du søger efter, vil du bare have tv til at vise dig et tal, eller har du problemer med dårligt billede..

Alle de hz oplysninger kan sjældent bruges til noget fornuftigt
Det fejler intet. Tv'et angiver bare hvilket signal det får ind. I Danmark sendes tv-kanaler ud i 50Hz, selvom tv-udsendelser typisk optages i endnu lavere Hz.

Der findes endnu ingen kilder (tv-signaler, afspillere, mediebokse), der kan levere indhold i 100/120 billeder per sekund (eller Hz). Indholdet mangler også. Tv-skærmene kan typisk heller ikke modtage mere end 60 billeder per sekund.
Af zerrox
det jeg ikke forstår er ideen med at fortælle mig at tv-et evt er 100hz hvis det ikke reelt kan bruges til noget hvad er formålet med at lave et tv mere end 50 hz i så fald?

og nej det er ikke kun de 100hz jeg er efter, er mere et godt billed men er efterhånden i tvivl hvad det er man skal kigge efter i så fald, da jeg syntes at det er ekstremt forvirrende at kigge efter nyt tv da man får 1000 vis af modsvarende oplysninger alt efter hvor man kigger eller hvem man taler med
Hvis man tager et 50Hz signal og fordobler det til 100Hz ved at vise hvert billede to gange kan man modarbejde visse problemer. Den bedste løsning var naturligvis, hvis Hollywood/tv-verdenen samt tv-tjenesterne begyndte at optage/sende i højere frekvens.

Du kan læse mere om princippet bag 50, 100 og 200 Hz her: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1288865091