Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Lars2222dk:
Det er ikke mit argument, men taget udfra konklusionen fra testen på JU7505 her på siden:
Overall er JU7505 et rigtig godt TV, der måske er prissat en anelse til den høje side, men da vi ved, at der findes et identisk TV derude, der ikke er skæmmet af en krum overflade og endda koster mindre, så kan der ikke uddeles hverken priser eller anbefalinger i denne omgang. JU7005 ville dermed være den Samsung-model vi i stedet ville skele til.

Det var faktisk ment som et spørgsmål til Torben.. :-)

Beklager hvis jeg har formuleret mig forkert.

Vedr. det der hakken i billedet som bliver nævnt, så har jeg også haft det på mit JU7005, og fandt ud af at hvis man slår Auto Motion Plus fra, så holder det op, og synes faktisk ikke det giver en forringelse i billedet, men det er måske bare mine gamle øjne som ikke kan se forskellen. :-)

Vedr. Clouding så har jeg lidt på mit JU7005, men det viser sig kun om aftenen i mørke når jeg skifter kanal på fjernsynet, ikke når jeg ser film, eller tv-udsendelser, er der nogen som Evt. har en god forklaring på det.?

Mvh HenningR
HenningR skrev:Nu testede i jo JU7505, som er den buede model af JU7005, men ville ikke give den nogle anbefalinger af nogen art, PGA. buen og pris (tror jeg) bare lige for nysgerrighedens skyld, hvis nu det havde været JU7005 i havde testet, og den selvfølgelig havde samme billedekvalitet, ville konklusionen så havde været anderledes.?

Mvh
HenningR
Havde Samsung nu ikke lavet JU7005, så var der ligesom kun én model at forholde sig til, men nu har de altså valgt, at lave både JU7505 og JU7005 og sidstnævnte er billigere, men har samme billedkvalitet, så jeg VIL ikke give en top-anbefaling til JU7505 af samme grund. JU7005 havde med sikkerhed høstet en top-anbefaling hvis det var dén de havde sendt.

Det er fint, at man kan slå Motion Plus fra, men så falder motion-resolution til under 300 linjer. Det er omtrent det laveste der fås, hvilket betyder at så snart der er bevægelse i billedet, så er alle detaljer smidt ud af vinduet.
Ok, takker.. det er også et rigtig godt TV, dog med sine små skønhedsfejl.

Kunne godt undvære Clouding, men slipper jo nok ikke helt for det.

Vedr. det der hakken, tror du at det er noget som vil kunne blive fixet ved en software opdatering..?
Kan jo stadigvæk nå at aflevere fjernsynet tilbage, da jeg har 14 dages returret. :-)

Mvh HenningR
Helt ærligt, så tror jeg ikke på, at Samsung fikser det med de små hak. Det har været på deres modeller i flere år nu i varierende grad, så det ville jeg ikke sætte min lid til. Omvendt, så er det jo heller ikke sikkert at Sony får en Android-version på X85, som kører mere flydende end det de har nu, så det er vel lidt pest eller kolera.
Kan man deaktivere noget så man billedet ikke hakker / micro-stutter på JU7005 ??

Jeg har læst om TV de sidste par dage til jeg er blå i hovedet og er kommet frem til at 55JU7005 er det bedste TV på markedet - men hvis bevægelser laver frusterende hak hele tiden, så det jo ikke så fedt.

Tror dog godt jeg kan leve uden smooth-motion eller nedjusteret version.

RTINGS skriver at 24p og 60p input bliver vist perfekt og "Judder-free" ?
Vi ved at der er flere testsites der ikke har set hakken og det kan måske skyldes at det ikke er der konstant. Det er lejlighedsvis så man skal lige spotte det. Game-mode kan fikse det, men det er en lidt dum måde at skulle bruge sit TV da det er svært at kalibrere.
Har set at vi i Danmark kun har "Elgiganten" udgaven af TV'et, med 1000 (eller 1300?) hz something something - mens de i udlandet har 800hz ?

kan det have noget at sige ?

I Elgiganten hvor Philips HD/UHD videoen kører på alle fjernsyn, lagde jeg mærke til at tv'et lavede et mini-hak ved mange af panoreringerne. Men KUN lige i starten af en ny scene, som om en funktion i TV'et lige skulle igang !??

Må bare gå ned og købe et og lege med det i 13 dage og så evt returnere det den 14 8)
Så fik jeg købt / hentet et 55JU7005 her i går hos den nye butik Power
fik også hængt det op på væggen i stedet for mit 42LY95 inden klokken blev alt for mange :)

Var så heldig at få en skærm som var blevet kalibreret i butikken da de ikke havde flere som ikke var... Deres rapport er fuldstændig uforståelig for selv en IT ekspert som mig .. det viser sig så at de har kalibreret 'Standard' profilen.

Første indtryk er WAAAAUUUUWW - **** et godt/skarpt billede !!!!

Et par betragtninger:
- 'Wii' fjernbetjeningen er lidt anstrengende og handicappet at bruge, der mangler især en Menu knap !!!
- 'Wii' fjernbetjenings knapper er meget svære at læse med fingrene, har svært ved at bedømme hvad jeg egentligt klikker på O-O
- Samtlige knapper på standard fjernbetjeningen kan tænde TV'et ?!?! ;;)
- Baggrundsbelysningen skal jeg have indstillet, det er lidt for tydeligt at der bliver skruet op og ned for lyset (Kan også være jeg bare er vænnet til CFL og PC monitors ??)
- Smart TV funktionerne er langsomme om at boote op og Apps virker først efter et par minutter
- 5.1 Optisk lyd var lidt tricky at få til at virke, men har nu endelig DTS output !! (B
- SingleConnect og Strøm ledningerne måtte gerne være 50cm længere

Med hensyn til billedhak, så fandt jeg ud af at det meget afhænger af video input / materiale:

- 1080p24 hakker ikke med 'Standard' Motion - lææææækker video ! (B

- Hvis min PLEX Box derimod selv laver 24p om til 60p kommer der hak næsten hele tiden.

- Youtube App video hakker helt vildt med 'Motion' aktiveret.. uanset hvilken video jeg har set :s

- 24p uden Motion aktiveret ser helt fint ud
----

Leger lidt videre og vender tilbage hvis jeg finder ud af andre ting.
Skal forresten have købt nogle 3D briller så jeg kan prøve det ordentligt af...
Jeg kiggede også på UE55JU7005 i bilka i dag.... men jo mere jeg kiggede på TVét, jo mere irriteret blev jeg over den sølvfod den står på, fordi den irriterer øjet da den er i fremtræden.... måske det er bare mig.