Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa,
Jeg har lige købt et Samsung JU7005. Jeg kan dog ikke få DR HbbTV til at virke på det. Det røde HbbTV logo kommer frem men når jeg trykker på den røde knap kommer meddelese om at det ser ud til at TV'et ikke er tilsluttet internettet. TV'et er imidlertid tilsluttet internettet da smart tv delen kører rigtig fint. I øvrigt virker HbbTV også på RTL så det må være noget noget DR specifikt der er galt. På et andet Tv jeg har på samme antennesignal (Yousee) kører DRs HbbTV i øvrigt fint.
Er der andre der kender til ovenstående problem på DR/Samsung JU7005?
Mvh Kim
Hej Kim4220,

Ok, dejligt med en forklaring. Jeg kunne nemlig, ligesom den anden Kim, også få det til at virke på RTL, så det var også et tegn på, at det var noget med DRs HBBtv.

Hvor ved du det i øvrigt fra?

Youtube spiller heller ikke på mit Tv. Jeg kan åbne, søge og logge ind, men ikke afspille. Jeg kan sagtens afspille video i f.eks. Netflix - også i 4K - men altså ikke i Youtube. Nogen der ved, hvordan det kan være? Måske det også 'bare' er 2015 modellerne?
Arbejder i miljøet, udvidet viden men ikke noget du ikke burde kunne få oplyst fra Samsung kundeservice, hvilket viser endnu engang at de har elendig kundeservice forstår ikke de ikke uddanner dem bedre :s

Der kan være lokale problemer med apps i Norden grundet særlige indstillinger for nordisk brug, de skulle rettes senere på året hvilket jeg stoler på de plejer at holde disse løfter.
Kimj.dk:
Ja, den ansatte fra Samsung loggede sig på mit Tv, efter jeg havde trykket godkend, og så styrede han ellers det hele :)

Der er nu styr på Youtube (det viste sig at være en Yousee fejl / fejl 42), og han bekræftede at Samsung og DR arbejder på en løsningen ift. Hbbtv problemstillingen.

Kim4220:
Jeg oplevede nu servicen hos Samsung som aldeles fremragende. De ringede op og afhjalp mig med de problemer, jeg nu engang havde - også selvom det i sidste ende viste sig ikke at være et Samsung-relateret problem.
Jeg har til gengæld lige haft et Philips Tv, som jeg tilbageleverede. Men inden da havde jeg været i kontakt med deres kundeservice - og DET var totalt håbløst. Ikke et eneste problem blev løst, og jeg blev endda nødt til at forklare den 'service-medarbejder', jeg talte med, hvad f.eks. full-RGB og dynamisk kontrast egentlig er. Suk.
Youtube-problemet på samsung: jeg fik youtube til at virke, om end jeg ikke ved om det skyldes 1)at jeg ringede til yousee, som dog fortalte at de ikke ville/kunne gøre noget (men måske gjorde de det alligevel), eller 2) lavede wifi hotspot via telefon een gang, hvorefter det også virkede via bredbåndsforbindelser (uforklarligt).

Men prøv løsning nummer 2, selvom det lyder underligt.