Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Med Jer

Så er jeg blevet indehaver af et Sony TV, og har lige et par newbie spørgsmål :)

1) Kan man få et "web" kamera der er kompatibel med Skype og TV'et?
(Har prøvet med det til PS3'eren - Virker ikke )

2) Ved brug af Netflix-app "hopper" det over på alm. tv efter få sekunder afspilning af Netflix. Sker ikke ved ex. Youtube.
Nogle ideer hvorfor?

3) Tv kilden er Stofabox og billedet på TV'er "kun" 720P eller 1080i, burde
det ikke være 1080P?

Er ellers ovenud tilfreds med TV'et :-)

MVH - Brian
1. Måske man kan bruge et alm usb web cam Hvad siger manual ?

2. Har evt søgt efter en opdatering. Mange tv leveres ikke med nyeste opdate.

3. Der sendes ikke tv i 1080p. Så det er korrekt det du modtager.
Hej Hans

1) Kan ikke finde noget om web kamera i manualen, og PS3 usb kameraet virker ikke.
2) Jeg har opdateret tv'et og det er kun Netflix app'en der driller, med og hoppe tilbage til alm. tv-kiggeri. Andre der oplever det samme?
3) Så er alt jo okay :-)

Mvh - Brian
Overvejer selv samme TV, så tillader mig lige at spørge ind til TV'et i din tråd :)

Hvordan er billedkvaliteten?
Hvordan klarer den hurtige bevægelser?

Jeg har læst diverse tests, og selv den fra flatpanels, men altid rart at høre fra en bruger :)
Er interesseret i at vide om du har TV'et stående på foden, eller om det hænger på væggen? Har læst mig til at der skulle være lidt vanskeligheder med at få dette monteret på væggen.
Af LBC
Jeg har undersøgt nettet, for de bedste løsninger, og det virker som om at Sony's egen VESA adapter + yderligere Slimline beslag bliver den pæneste.

Man undgår selvfølgelig ikke lidt luft i toppen, på bagsiden grundet, at selve tv'et er dybere i bunden, der hvor elektronikken sidder, men med denne løsning, bliver det begrænset til omkring 7cm.

Der skulle efter sigende, også være plads til at lægge den eksterne strømforsyning, ind i VESA adaptoren, sådan at man slipper for at at skulle gemme den væk, hvis man ingen TV møbel har.

Den billigste forhandler i Danmark, som har begge dele jeg kunne finde, er Euronics

Vesa adapter: Sony SU WA1: 230kr
Slimline beslag: Grape GM111: 130kr

Bemærk at de skriver at Grape GM111 kun er op til 47", det må være en fejl, for de andre steder jeg har set det, er det op til 55". Desuden har jeg selv to Grape beslag, hvor der på pakken er info, om alle deres andre beslag, og der står også, at GM111 er op til 55".

Det kan muligvis være, at de to nedafgående stænger på vægbeslaget skal kortes af, så de ikke dækker LAN stikket, men det kan nemt gøres med en nedstryger, eller vinkelsliber, hvis det bliver nødvendigt.

Hvis der er nogle, der har modsigelser til min tekst, må i kommentere herunder.
Af LBC
Jeg har lidt svært ved at se, hvordan du kan nøjes med det beslag, kommer tv'et ikke til at tilte opad så, medmindre du bruger nogle enorme afstandsstykker i toppen. Men uanset hvad, kræver den løsning at du har et sted, at gemme den eksterne strømforsyning, såsom en tv reol. Har du nogle billeder af din løsning, som du vil dele?
Afstandsstykkerne er inkluderet i posen med bolte, skiver mm. der følger med beslaget.

Kan godt tage et par billeder, men det er samme løsning som Mates har brugt, og han har inkluderet link til et par billeder ca. midt på side 2 i dette link: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 4&start=10

Bagkanten af den øverste del af fjernsynet hænger med en afstand af 6 cm fra væggen.
Mente nu de kom med beslaget, men det er nu også ligemeget, du kommer ikke til at mangle noget hvis du køber beslaget - bort set fra en reol til at skjule strømforsyningen bag :D Står det helt galt til, så kan den måske endda hænges op med en strip eller to på beslaget (uden jeg lige kan huske hvor tyk den er.....)
Af LBC
Oki, jamen det har han jo fundet en fin løsning på. Men hvis man IKKE har en reol, til at gemme strømforsyningen i, foretrækker jeg dog personligt, at ofre de ekstra 230kr, jeg er ikke så vild med stripsløsningen, men det er jo fint, at der er nogle forskellige løsningsmetoder, det skal folk nok få glæde af :)