Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af murmel
Kære alle, måske kan I give mig nogle råd. Jeg overvejer, om man ikke kan droppe sin tv-pakke og i stedet for satse på Smart TV, måske kan I give mig nogle råd.

Vi er primært interesserede i danske og tyske tv-kanaler. Hvilke muligheder er der for at modtage dem via Smart TV? Jeg har gode erfaringer med Zattoo, og deres tilbud i Danmark dækker også (næsten) vores behov (NDR mangler), men deres app er vistnok ikke tilgængelig i Danmark?

Måske kan nogle af give et godt råd? På forhånd tak.
Brugeravatar
Af hans123
hvis man ønsker streamning fra andre lande er ændring af DNS tit nødvendigt.

Men også nemt så det bør ikke afholde dig fra løsningerne.

Streamning bliver aldrig lige så nemt som at zappe rund i tvpakkerne.
Af LarsCJ
murmel skrev:Tak for dit svar - findes der andre løsninger, hvor man ikke skal ændre DNS?
Jeg ved ikke om det stadig virker, men man har tidligere kunnet installeret et add-on til XBMC (Kodi hedder det vist i dag), der hedder MediaThek, som giver adgang til tyske kanalers mediaarkiv, herunder NDR - uden at du skal ændre DNS eller bruge en VPN-tjeneste. Med hensyn til live Tv (live stream) så kender jeg ingen alternativer.

XBMC er installeret/kan installeres på en del moderne Tv. Hvis ikke du kan, så er en ekstern Android stick/box et nemt og billigt alternativ. Samme kan gøres på en PC og formentlig også en NAS, hvis du har mulighed for at streame til dit TV.