Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Sååå nu kan jeg snart få udskiftet mit gamle tykke grå tv med Samsungs 46" M86BDX. Glæder mig rigtig meget!!! O_O

Selv om der følger en flot fod med har jeg nu tænkt mig at smække tv'et op på væggen så jeg kan nyde det fra sofaen ca. 4 meter væk.

1) Findes der gode sider hvor jeg kan "aflæse" gode indstillinger for farver, gamma osv. osv.? Jeg ved godt jeg selv manuelt skal fin-indstille det så det passer til mig stue, men kunne alligevel være rart med andres erfaringer

2) Jeg er dog meget i tvivl om i hvilken højde over gulv tv'et bør placeres for et givev det mest optimale billede?

3) Jeg står også for at skulle købe selector da jeg ønsker at forbedre kvaliteten på billedet (har tdc kabel tv): Er der forskel af betydning på hvad selector jeg vælger - eller kan jeg roligt gå efter en så billig som mulig? Forslag til valg?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg svarer her kun på punkt 2 ;)
TV'et bør være i siddehøjde, så du ikke skal kigge op på det når du sidder ned. Dvs. midten af TV'et ud for øjenhøjden. Hvis dette er umuligt, bør du i det mindste få et ophæng til skærmen der kan tiltes fremover eller bagover så du kan få skærmen til at være nogenlunde vinkelret på synslinien.
Af Anden
Tak for svaret da - måske der er andre som kan hjælpe med spm. 1+3 ? :)

Her er fint plads til vægophæng i øjenhøjde så det vil jeg så holde mig til.

Men at vægbeslag skal koste så meget er mig stadig en gåde!?
Af Corax
Jeg kan da hjælpe med spg 1.

Indstillinger til M86

Jeg har dog hørt fra andre ejere af M86 at warm 1 i color tone skulle være bedre og hvid balancen skal man ikke rode med da udbyttet ikke er stort nok.
Backlight skulle saktens kunne sættes op på 4 stykker.