Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#218411
Næ..

Og det er hvid som passer ind i de flestes soveværelser..

Sony og Panasonic skal have omkring 4000 kr for et 40" i farven sort, så hvorfor ikke slå til?

PS. Svært at få gode hvide skærme..Philips havde engang et par stykker men vidst ikke mere og hverken Sony eller Panasonic laver hvide skærme mere (!!!) ellers er det Finlux,TLC og JVC men ALLE disse skal du gå LANGT UDEN OM..

Hvor svært er det at lave en hvide ramme, fod og bagbeklædning til tv?
#218412
Bare husk (Og ja, her kommer det igen, da det er rigtig vigtigt med et korrekt indstillet billede)

Normal (skarpere?)eller Biograf.

Typisk er følgende en ok indstilling på de fleste tv uanset mærke:
Skru en smule ned for kontrast og farver ( til midt) slå alle billed forbedringer FRA, farvetemperatur typisk "kølig" og slå alle billedforbedringer FRA

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1285931399

PS. HUSK lige at checke at det kan finde ALLE kanaler..Nogle parallelimporterede tv kan ikke finde de DVB-C kanaler som ikke er så stærke..
#218436
Grunden til at dette TV er billigt i øjeblikket er nok at der køres en kampagne på det, bl.a. i Elgiganten.

Det er ikke noget high-end TV du får til den pris, men det burde være OK til prisen. Og det er ikke parallelimporteret når typenummeret slutter på 5.
#218541
Jeg har lige købt dette TV og er indtil videre godt tilfreds med det - det er rigtig fint til prisen i hvert fald.

Jeg har dog et spørgsmål til jer andre, eventuelt andre der også har købt det: Kan I få miniature-billede frem i EPG'en? Jeg har YouSee og har derfor slettet de kodet kanaler, som beskrevet i de mange tråde hist og pist, men det virker stadig ikke. Ja faktisk har jeg prøvet at slette alle kanaler, undtagen DR1/DR2 for at checke om det virkede - stadig intet held.

Har I nogle erfaringer? Jeg tænker om funktionen med miniature-billede (evt øverst til højre) i EPG overhoved er inkluderet i TV'et - der er ikke rigtig nogen indikation af at det burde virke (intet drejende load ikon eller lignende).

Kedeligt når der hverken er lyd eller billede i EPG'en, bruger den ret meget :(
#218546
Det synes jeg nu også at jeg har prøvet - og især denne tråd har jeg hentet input fra: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... 3&start=50 men det virker stadig ikke selvom jeg sletter alle de aktuelle kanaler. Hvis jeg har overset en tråd beklager jeg, og håber I vil linke til den her.

Det jeg håbede var om der var nogle der kunne af- eller bekræfte om der overhoved burde være billede og lyd i EPG'en på et j5515 - Er der andre herinde der har sådan et, hvor det virker?
#218637
Bemærk, at Tizen har nogle udfordringer med at få srt (subtitles) med fra MKV.

Har to stk. Samsung fjernsyn. Det ene fra ultimo 2013 kører upåklageligt via DLNA og undertekster.

Tizen model 2015 kan ikke overføre srt filen. Har skrevet med Samsungs kundeservice, som blot siger, at man kun garanterer Samsung til Samsung. Underligt svar som ikke giver mening.

En sidekommentar var dog, at Tizen ikke er færdigudviklet.
#218648
Hej, Købte det samme TV dog i Elgiganten - der er ikke minibillede på mit tv, når jeg trykker på guide. Ved heller ikke om det er præcis samme tv, hos El-giganten slutter navnet på XXE og har 400 PQI og i Bilka er det kun 200 PQI og har en mindre fjernbetjening. Mvh
#218726
Nu har jeg spurgt Samsung Support og de siger – som I de andre tråde – at det er de danske udbyderes skyld, i dette tilfælde YouSee. J5515 burde supportere billede og lyd i EPG, men ikke i DK pga. EPG informationen ligger på en så høj frekvens at den ikke er supporteret, sagde han.

Jeg synes dog kommentaren virker lidt tvivlsom, fordi på mit gamle TV (Samsung UE32F4005) virkede det fint når først jeg slettede de problematiske kanaler. Når jeg gør det samme på J5515 virker det ikke. Supporten sagde at hvis det virkede på det gamle TV var det ”heldigt” og at det altså ikke er noget de normalt supporterer i deres TV.

Synes I at det giver mening? Bliver EPG information "afkodet" på forskellige måder på de forskellige TV?
#220426
Jeg sidder med mine svigerforældres tv. Signalet modtages via DVB-T (kun de gratis kanaler) og der er miniature-billede på EPG oversigten.

Jeg har til gengæld et spørgsmål. Hvordan får man slettet alle de andre kanaler der ikke kan tages? Jeg har forsøgt med kanallister, favoritter osv., men den bliver ved med at zappe mellem alle kanaler.