Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har desværre ødelagt mit relativt gode (til prisen), Panasonic tx-l42e6y og er derfor nødt til at anskaffe et nyt i Fona pga Forsikring købt der.

Valget er indtil videre faldet på enten Philips PFT5300 eller Samsung UE50h6275xxe

Købte egentlig mit Panasonic pga flere anmeldelser der beskrev det som virkelig godt ift prisen. (Ca. 4000)

Mit forbrug af TV er enten Fodbold eller at se Film/Serier.

Tv'ene som jeg har set på er af nærmest samme specs, men har i noget jeg skal tage med i overvejelserne?

PS. Har mit eget mediecenter osv tilsluttet, så er ikke afhængig af godt SmartTv. Er mere interesseret i at få mest billedkvalitet for pengene.

Mvh.
Peter
Den Samsung er rigtig fin, har set den hos en kammerat. Sæt den til biograf tilstand og skru en anelse op for lys. så er du godt på vej med billedet.
Mange tak for svarene. Kan se alle råder til Samsung, hvilket jeg vil følge. Dog har Fona kun 3 butikker på Sjælland med det, håber at overtale min lokale (Aalborg) til at fremskaffe et.

Alternativt, vil i anbefale at jeg holder mig fra Philips generelt?
Philips laver udmærkede TV..

Ved så ikke om Ambilight først slår igennem fra 55", men når du først har prøvet det savner du det hvis du vælger det andet mærke..og lyden er ofte en tak bedre end hos konkurrenterne..

Kan ikke finde en test af det Philips. Desværre.

Kan se at Tænk skulle have haft det til test

http://taenk.dk/test/fladskaerme/philips-40pft530012

(Selvom deres testresultater og parametere ofte er en smule anderledes end når andre tester skærme)
http://taenk.dk/test/fladskaerme/philips-40pft530012
Super med alle de svar.

Har selv læst tænk testen, de er meget lidt glade for det Philips TV.

Har været i Fona tidligere i dag, det samsung jeg linkede til i indlægget er allerede udsolgt igen(desværre). Så det eneste TV de havde i butikken som mindede om noget jeg har set herinde er et Sony KDL50W809CBAEP.

Tænk har testet 43" versionen, de er rigtig positive. Er der forskel på 43" og 50" ift billed kvalitet m.m.?