Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lbn84
Jeg har lige været i elgiganten, og fået et tilbud op 55UF950v.

Egentlig var jeg ude efter OLED tv, men da det kun er buet, kan jeg ikke bruge det, da jeg ser enormt meget fodbold, og det er ulideligt på et buet tv!

Nogle, der har erfaringer med 55UF950v?

Er det et tilbud jeg skal hoppe på, eller hvordan ser i det?

På forhånd tak!
Af PeterD
20.000 kr for et 55" tv?

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... CERUNNERDK

Test:

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1431343099

Eller AS800 fra sidste år (2014)

http://www.nbradio.dk/shop/panasonic-tx ... 9520p.html

Test:

https://www.avforums.com/review/panason ... view.10506

Ren tilfælde det Panasonic jeg har valgt..Det kunne også have været Samsung, Sony eller Philips..Men kunne ikke lige finde de gode priser..
Af Grandahl
Ren tilfælde det Panasonic jeg har valgt..Det kunne også have været Samsung, Sony eller Philips..Men kunne ikke lige finde de gode priser..

Ovenstående er jo ikke rigtig Peter, Panasonic laver nogle fine tv. Men du er en omvandrende reklamesøjle for Panasonic der kun har øje for Panasonic i 95% af tilfældende, de sidste 5 % kan du til nød pege på en Sony.. Og det er jo dit valg, fair nok.

Men at sige det er tilfældig... aaaaaaaaah, op på hesten igen Peter D :)
Af PeterD
Så blev det desværre drejet væk fra emnet. Detkan jeg kun beklage.

Jeg har svaret og syntes kun du skal betale 14.000 kr.

Hvorfor andre simpelthen hader at jeg anbefaler japanske produkter samt Philips, må jo være op til dem, jeg syntes bare du skal få bedst mulige billedekvalitet for dine penge, uden at for meget sælgersnak og andet lir.

..og en skærm der også fungerer om 4-5 år .

Husk også på der kommer nye skærme hvert år så om 2 år er der en bedre skæm fra Samsung, LG, Sony, Philips og Panasonic.

Andre mærker skal du ikke kigge på.

LÆS TESTS.
Af Lbn84
Jeg har ikke lige kigget på de emner du snakker om.

Det er så sindssygt svært at finde ud af hvad man skal købe. I de fleste tilfælde, ved man først om det er rigtigt, når det hænger på væggen derhjemme.

Noget sjovt jeg lige fandt var, at den nye SUHD får kritik med på vejen fra flatpanels, men lyd og billede er glade for det!
Af PeterD
SUHD:

"Overordnet set, så er S’UHD en kombination af LCD, Ultra HD og quantum dots - krydret med lidt marketingsstøv. Topmodellen i JS9500 tilføjer en HDR-oplevelse, som var ret imponerende; specielt Life of Pi gjorde sig godt på skærmene. Fundamentalt ændrer det dog ikke på LCD-teknologiens svagheder og vi ville ønske, at Samsung fortsatte ud af OLED-vejen i stedet."

Marketing.
Af Grandahl
Jamen for at svare på dit spørgsmål. Med de penge du vil invisterer i et tv, ville kigge efter et OLED tv og vente til evt. Black Friday sidst i november, og se hvad der kommer på bud, måske endda til januar udsalg. Der kommer OLED tv Dk her i efteråret. Dette kræver jo så at du har muligheden for at vente selvfølgelig.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Lbn84 skrev:Jeg har ikke lige kigget på de emner du snakker om.

Det er så sindssygt svært at finde ud af hvad man skal købe. I de fleste tilfælde, ved man først om det er rigtigt, når det hænger på væggen derhjemme.

Noget sjovt jeg lige fandt var, at den nye SUHD får kritik med på vejen fra flatpanels, men lyd og billede er glade for det!
Hvilken kritik mener du vi uddeler? Ud over at Samsung har forsøgt at opfinde et nyt buzzword for "fosfor", så fejler deres SUHD skærme vel ikke noget. Deres JS9505 rangerer helt i toppen af vores karakterskala, så jeg tror ikke helt jeg forstår hvilken "sjov kritik" du hentyder til.
Af Lbn84
Det beklager jeg. Jeg synes bare jeg læste at i ikke var så vild med de farver Samsungs nye tv kom med. Jeg må have læst forkert.

Ved du om der er stor forskel på Samsungs 9505 og 9000 tv?

Kender du til den LG model jeg har startet denne tråd med?
På forhånd mange tak!!

Er imponeret over jeres arbejde herinde!!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Farverne du opnår ved at aktivere de her fosfor-lag, som går under navne som Quantum dots, SUHD og lignende, er helt forkerte ift den standard alt billedmateriale er lavet til. Så vi anbefaler at man undlader at bruge det før der findes film der udnytter farverne.