Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af 7r1pm1n3
Hej med jer

Min første post herinde efter at have fulgt med i flere år :-)

Med en pris på ca. 19200 kr. i skrivende stund, så overvejer jeg meget et Sony KD-65X8505C til stuen.

Priserne falder dog også stille og roligt på TV med HDR og/eller OLED, så spørgsmålet er lidt, om det det er værd at vente til de f.eks. rammer et sted mellem 25.000-30.000 kr. og så betale det ekstra.

Det virker til, at både HDR og OLED giver et løft i kvalitet, som ikke er set magen til i lang tid, så det ser jeg lidt som en "milestone", jeg egentlig gerne ville have haft med. Jeg var imponeret over JS9505 i Elgiganten i hvert fald.

Det kræver selvfølgelig også, at der er passende indhold at vise. Det kniber vel nok med det det næste års tid.

Jeg har ikke haft TV i lang tid, men savner det efterhånden til film. Jeg har derfor som sådan ikke travlt - men omvendt set kan man jo blive ved med at vente på noget, der er bedre.
OLED og HDR giver mening. LCD og HDR giver ikke så megen mening. Der findes kun 2 demoklip af HDR og nu, så er SU sikker på at du overhovedet har set JS9505 med HDR?

JS9505 ER et godt Tv, men HDR er ret langt ude i fremtiden og selv Js9505 har ikke nok dimmingzoner til at det for alvor er anvendeligt.

Jeg ville hoppe på 8505c hvis jeg var dig. Prisen er god!
Jeg er på linje med Torben her. Det mest imponerende HDR jeg har set er på OLED, og det virker som om, at alle LG's nye OLED-skærme får HDR (og Panasonics første OLED). Men de er jo samtidig uproportionelt dyre, så hvis der skal handles lige nu og her ville jeg nok også tage et mere beskedent tv med blik på at opdatere igen om 3-4 år, når OLED og HDR er mere udbredt.
Af 7r1pm1n3
Tak for svarene!

Det var noget demoklip af en art, jeg så, men jeg ved dog ikke, om det var decideret HDR. Det var muligvis også det eneste TV, der var kalibreret bare en smule =)

Det bliver en X85C´er, kan jeg høre på det hele. Skal bare lige lure, hvordan jeg anskaffer det bedst/billigst, da Wupti åbenbart sluttede sine tilbud i nat (det synes jeg altså ikke, der stod nogen steder). Compumail er et bud, men der er så lige 500 kr. i fragt på palle.

To be continued..
Der stod at det kun galt i weekenden desværre.

HDR-klippene er kun Life of Pi og Exodus og varer kun 30 sekunder hver. Hvis det ikke var en af de to du så, så var det ikke HDR.