Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PoulCarlsen
Hej Kim
Godt at du er glad for dit TV, men min oplevelse er at softwaren ikke er i orden.
Jeg havde periodisk problemer med at tænde TV'et. TV'et tændte selv efter det var blevet slukket. Problemer med TV guiden. TV guiden via internet, ville mange gange ikke starte op, eller det var ikke muligt at optage et program. Problemer med at få lyd i min Phillips lydbar. Første gang man var på et DR program var der sort skærm.
Alle tingene var periodiske og kunnet som regel løses med at gøre TV'et strømløst. Jeg kunne bare ikke leve med et så ustabilt TV.
Men når det først var kommet i gang, så kørte det fint ind til næste gang det blev tændt.
Oplever du ikke nogen af disse ting jeg har nævnt?
Af wittenborn
Hej Poul

Jeg har 2 gange på en måned haft problem med at jeg ikke kunne tænde tv'et. Måtte slukke det helt bag på 1 gang, og 1 gang måtte jeg tage strømmen på stikkontakten, for at få liv i det.
Jeg har nu læst alle kritiske indlæg i forum på Philips hjemmeside, den du linker til. Jeg kan godt se at de har problemer med softwaren, også det som jeg her skriver.
Håber ikke det udvikler sig til større problem end jeg har i dag. Så må tv'et retur til El giganten. Jeg valgte Philips pga. deres Ambelight, som jeg er helt vild med. Viste godt at Philips ikke fik de bedste anmeldelser, troede bare ikke at det kunne passe at de tv de laver, er så ringe her i 2015. Det er så heller ikke hvad jeg har oplevet indtil videre.
Der skal lige siges at jeg køre fiber-tv over Stofa-boks, bruger tv guide og programmer derfra. Lyden er standard fra tv'et, ingen problemer. Dog vil jeg på sigt gerne have den nye soundbar fra Philips tilkoblet. Så kommer der nok problemer med lyden, som jeg kan læse mig til på forummet. Så håber jeg de har løst den software fejl inden ;)

Billedet på udsendelser udsendt i HD er rigtig godt, flot og skarpt. Synes dog ikke at det er helt skarpt på "normale" / "gamle" udsendelser (dårligere kvalitet), og undertekster er ikke helt skarpe.

MVh Kim
Af PoulCarlsen
Hej Kim.
Vi har yousee kabeltv og købte det nye philips tv for at slippe for den ekstra box fra yousee. Derfor har vi forsøgt at køre 100% på Philips - men som sagt har det aldrig fungeret 100%. Derfor er det gamle tv nu kommet frem igen - og det nye sendes retur.
Selve billed kvaliteten var super god - og vi er også super glade for ambilighten.

mvh
Poul