Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Diarmon
Jeg har siddet og kigget mig list rundt efter et nyt fjernsyn på det sidste, og blev hurtigt enig med mig selv om at jeg skulle have en fladskærm. Efter et stykke tids kiggen omkring faldt jeg over et PS42C96HD til en overkommelig pris inde på Hi-Fi Klubbens hjemmeside.

Det jeg nu gerne ville vide var om hvorledes Plasma fjernsyn er når man sætter sin PC til? Jeg bruger tit min PC via fjernsynet, både som Media Center, men også til lidt arbejde hvis jeg ikke lige gider rejse mig fra sofaen.
Jeg har hørt meget blandet omkring det og jeg ville lige være helt sikker på om hvordan kvaliteten er inden jeg styrter ud og køber noget som viser sig at være skuffende.

Håber i kan smide lidt lys over sagen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er ikke optimalt at benytte et plasma-TV som skærm til sin PC. Billedet er for det første mere "uldent" end LCD, men når viser PC-interfacet på skærmen er der også langt større risiko for burn-in på skærmen idet store dele af skærmfladen forbliver uændret imens du arbejder på den.

Det kan ikke anbefales at bruge et plasma-TV som substitut for en PC-skærm.
Af Diarmon
Jamen så kunne det jo godt tyde på at jeg skal have fingrene i et LCD TV i stedet så. Mange tak for svaret
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, ved længere tids brug sammen med en PC er det nok det smarteste. Overvej om det ikke skal være fullHD, så du får mere skærmplads at arbejde på - du sidder vel forholdsvist tæt på skærmen når du bruger den med din PC?
Af Diarmon
Det variere lidt om hvad jeg lige bruger den til. Når jeg arbejder holder jeg mig tættere på den end når jeg bruger den som Media Center.

Jeg kigger lidt på Samsung M86 lige nu.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den er anmeldt her på siden og får god kritik.
Af Diarmon
Jamen så ender det nok ved det. Nu mangler jeg bare at finde ud af hvilken størrelse min pengepung kan understøtte, men det er jo en mindre detalje.

Mange tak for hjælpen.