Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af CurrywurstMitPommes
Prisleje 7000-9000 dkr.
Sony vs. Samsung vs. LG vs. Panasonic

Overvejer 4K - hvad skal man vælge?

Eller skal man måske droppe 4K og vælge en anden type skærm i dette prisniveau
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du får helt klart mere skærm hvis du ikke kræver 4K i dette prisleje. Hvilken størrelse går du efter?
Af askernedefragrillen
Du får helt klart mere skærm hvis du ikke kræver 4K i dette prisleje. Hvilken størrelse går du efter?
Lidt off-topic, men synes det er sjovt at anbefalingerne ofte går på at vælge Fuld HD fremfor 4K når man skal mere end 1 år tilbage for at finde jeres sidste test af et Fuld HD fjernsyn.

Jeg kigger selv pt., men vil helst have en af de nye 2015 modeller og skal jeg gå efter jeres fine tests kan jeg i princippet ikke vælge andet end 4K modeller. ::l
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hos producenterne er det 4K man skubber på med at få ud til anmelderne, så de mindste modeller vi har fået tilbudt har faktisk været Samsungs JU6-serie. Vi skal prøve at nå så godt rundt i modelserierne som vi kan, men vi er lidt ramt af ferie for tiden.

Anbefalingen bunder jo i budgettet. Hvis størrelsen skal op i 55", så kommer man helt ned i de mindste 4K, hvor man i stedet kunne få de største i fuld HD til samme pris.
Af askernedefragrillen
Det var heller ikke for at pege fingre. I gør et fantastisk stykke arbejde og læser anmeldelserne med stor interesse. :-)

Men personligt ville jeg foretrække et godt miks af Fuld HD skærme og 4K skærme, så man havde et lidt "bredde" i test sortimentet. I forummet anbefales måske i 50-60 % af tilfældene Fuld HD skærme, så det burde måske stadig afspejles i testene.

Om topic: et forslag kunne måske være en 50" 4K Panasonic (TX50-XC725) der findes på tilbud til 8000,- i Elgiganten fra mandag. Er testet her på sitet og har fået en anbefaling med på vejen. :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det var noget plasma-modellerne kunne - holde prisen på vamue-for-money modellerne nede. Jeg vil også mene at CX700 er en af de solide køb hvis der skal 4K på bordet.
Af MultiJazz
Jeg kigger også i øjeblikket efter et billigt 4k tv 45-55", gerne med mulighed for audio ind fra HDMI og 5.1 ud igen optisk. Bonus er smart TV, dog ikke vigtigt - men vidst ved at være uundgåeligt.

Det bedste bud jeg har fundet indtil videre er dette

http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-a ... JU6075UXXE
6.999kr hos fona.

Men det er det her:
http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-a ... JU6465UXXE
Der bliver henvist til i flatpanels anbefalingsguide
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738

Forstår ikke samsungs strategi med der serier. Så vidt jeg kan se på deres side, er der i 6-serien flere "underserier" med hver flere fjernsyn uden nævneværdige forskelle.

Hvis der er en der klog på Samsungs strategi hører jeg det gerne, eller har kendskab til de to TV eller et bedre bud på et billigt 4k tv :)
Af PeterD
Har Philips ikke også relativt "billigt" 4K eller er det bare mig?