Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa.

Jeg havde egentlig næsten besluttet mig for at købe en 2015 Sony W75C 50" hos Elgiganten til 6999,-. Samtidig for at få en 2015 model, men også for at få det nye Android system, som dog ikke får super gode ord med på vejen.

Nu har jeg så set i den lokale Føtex, at de har en Sony TV KDL-50W828BBN-Nordic til salg for 5000,-. Jeg er klar over, at det er sidste års model og at deri findes et andet Smart TV system.

Men vil det være et godt køb til pengene? Jeg er egentlig ikke klar over om jeg kommer til at bruge Smart TV funktionen, men omvendt, det kunne jo være, hvis det fungerer?

Mvh
Michael
Det er et TV der har fået gode anmeldelser, og som ofte bliver anbefalet herinde, bl.a. På det flotte billede.
Derudover er det også et super tv, hvis man skal spille konsol spil på det. Input lag er lavt (jo lavere jo bedre), og Sony er generelt kendte for at have lavere input lag end andre producenter.

Der er dog nogle ulemper ved fjernsynet. For det første er det ret langsomt i menuerne, og der går lige lidt tid fra man tænder det, til man kan skifte kanaler.
Derudover er det lidt tykt i bunden af skærmen, hvilket vil gøre at det muligvis ikke kommer til at hænge lige så flot på væggen, som andre tv gør. Hvis det ikke skal hænge, er det jo ikke noget problem.
Til sidst så har det en ekstern strømforsyning, som der altså også lige skal findes plads til.

Det er dog et super godt tv, og når det er billigst ligger det lige omkring de 5000,-, så det er en fin pris på tv'et.

Vil du have det nummeret størrelse kan det lige nu fås for 500kr mere i Bilka. Det er ikke helt samme model, og forskellene kan jeg ikke lige. Men de skulle være meget lig hinanden.

https://www.bilka.dk/elektronik/tv/alle ... 32&point=7