Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Hej :)

Jeg har i dag købt et Beoplay S8, som jeg vil have slået til mit fjernsyn, men jeg render ind i et problem.

Når Beoplay'en er sat til fx min iphone, er der ingen problemer, den spiller helt fantastisk.
Men når jeg sætter den til mit tv kommer der en konstant støj i højtalerne, om der er lyd på eller om den er muted!
Jeg sætter den i jackstikket, så det samme som til høretelefoner.
Jeg har derfor prøvet at sætte høretelefoner i og den samme støj er der.
Så jeg går ud fra det er er tv'et der er noget med.
Er der nogen der kan hjælpe?
Kan jeg gøre noget med nogle indstillinger?
Skal jeg bruge en anden udgang end den jeg bruger?
Er der et eller andet jeg overser?
Eller er jeg bare fucked?

Jeg har forresten også købt et apple tv, til at streame Spotify igennem fra min iPhone. Men det er ikke sat til endnu, jeg ville lige have det til at fungere først...

Jeg er mega noob til sådan noget her, så jeg tager imod alt hjælp og råd jeg kan få.

Venlig hilsen Mikkel Schreiber
Hej igen.

Jeg er kommet frem til at det må være tv'ets minijack udgang den er gal med.
Derfor sender jeg tv'et til rep.

Men jeg har et nyt spørgsmål.
Jeg kunne forstå på Samsungs support, at der altid vil være en smule støj på en analog udgang (der er dog ingen når jeg har prøvet at sætte højtalerne til min iphone eller mac)
Men hvis de ikke kan løse problemet, er der så en måde jeg kan bruge den optiske udgang på?
S8'eren har ingen optisk udgang, men har fået at vide at man kan købe en converter, men så kan jeg vel ikke styre lyd niveauet?
Skal jeg købe noget andet, jeg tænker noget som jeg kan føre det optiske kabel fra tv'et ned i, og så fra højtalerne ind i?
Altså lidt ligesom hvis det var et anlæg jeg havde købt?

Venlig hilsen Mikkel Schreiber
Du skal nok lede efter for-forstærker med volumenreguleret udgang, som kan tage imod et SPDIF-stik.

De er ikke så nemme at finde hvis der skal kunne reguleres volumen på dem. Og slet ikke til små penge.