Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dreamz
Jeg står og vakler mellem disse to 55 tommere:

Panasonic 55CX700 eller LG 55UB850V

Panasonic er testet af Lyd & Billede her: http://www.lydogbillede.dk/test/55cx700/

LG omtalt her: http://www.lg.com/dk/tv/lg-55UB850V

Og jeg ved, at jeg lige så godt kunne have spurgt, om jeg skal vælge Dali eller B&W højttalere eller en VW Golf eller en Peugeot 308.

Men mit vægelsind handler blandt andet om de to forskellige smart-platforme- WebOS kontra Firefox. På billedsiden kan man sige for og mod hver af modellerne, og lydmæssigt dumper de begge med et brag, hvilket er underordnet, da tv’et alligevel skal igennem mit surroundanlæg.

Men hvad ville I vælge?

På forhånd tak for svarene.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
WebOS er mere gennemført end Firefox i min mening. Firefox er mere er lag ovenpå Panas eksisterende GUI og ikke noget der helt har overtaget. Der er dog markant forskel på eks. sortniveau og betragtningsvinkler på de to, så du skal nok gøre op hvad du sætter mest pris på af de to ting.

Jeg havde taget CX700.
Af dreamz
Valget faldt på pana og jeg er imponeret over billedkvaliteten - har dog endnu til gode at se 4K materiale.

Hvad angår Firefox OS, så er det lidt skuffende; systemet og de forskellige apps fungerer OK - jeg har bare svært ved at se, hvad de skal bruges til; de fleste apps fungerer alligevel bedst på en tablet, som jeg (og vel de fleste) alligevel har lige ved hånden. Og så er udvalget endnu begrænset. Eksempelvis savnes DR-appen og som YouSee kunde (af nød) kunne jeg også bruge deres app, men de kommer måske.

Der følger ikke nogen manual med fjernsynet; andet end en lille quickguide. Manualen kaldes frem på skærmen, og det er ikke altid lige optimalt, men er sikkert med til at holde produktionsomkostningerne nede. Jeg gav 10.000 i elgiganten (og fik en cykel af tvivlsom kvalitet med i købet ganske gratis). Så alt i alt er jeg ganske godt tilfreds.
Af jspr84
Mit valg faldt selv på CX725 fra Elgiganten til 10k - nåede lige akkurat at lave en bestilling i søndags.

Glæder mig til at modtage ombytningen i næste uge - det første jeg modtog i går var næsten brækket over i to dele efter transport :( Det jo som at have lovet ungen sommerland, og så på selve dagen udskyde det til ugen efter :D

Godt med lidt feedback. OS fik i sidste ende ikke den store indflydelse på mit valg da jeg under alle omstændiheder køber mig en Nvidia Shield når den kommer til Europa. TV'et skal blot levere godt billede :-)

God fornøjelse med TV'et