Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hvalen
Hej forum

Jeg har kigget lidt frem og tilbage på forskellige tv. Efter en tur i Elgiganten er jeg tæt på at købe Sony 55 955B, som er faldet til 5999kr ( udgået model), hvilket jeg syntes er ret billigt. Jeg kunne rigtig godt lide billedet. Men I falder ikke ligefrem i svimer herinde. Det man ser i butikken er jo bare standard opsætningen, men der klarede den sig ret godt syntes jeg.

Har læst at sorte nuancer ikke er I top, man hvor meget betyder det egentlig :)

Alternativet var så et LG OLED, som var uden for min prisklasse.

Men har også snakket med en kammerat som har en ældre Sony 9005A den koster så lidt mere (7500kr vil han have), men har fået fantastiske anmeldelser, hvilket Sony 955B ikke har. Men dens 4K er ikke kompatipelt med Netflix og det er heller ikke en ægte 2.0 HDMI stik i, så derfor vil man blive begrænset.

Så skal man gå efter 4K eller er det reelt lige gyldigt? Tænker der er stort potentiale, men omvendt kan det også vise sig at ikke blive til noget. Alternativ spare lidt slanter og så tage en udgående model.

Jeg kan godt lide fodbold, så jeg har også tænkt plasma, men dem som sælger på DBA er prisen ret høj for 5-6 år gamle modeller, og kan se folk i forum herinde siger maks 2-3000 selv for de gode KURO modeller. Så jeg kunne godt bruge lidt vejledning hvis I gider, alt input er værdsat 8)

Hvad vej skal pilen pege? :)
Af BrianH
Køb det Sony...
Jeg havde bestilt det, men afbestilte det igen pgå dårlige anmeldelser.
Så bestilte jeg et Panasonic i stedet...

Men.... Jeg studerede længe det Sony i Fona, og synes at billedet var flot. Lyden er god, så efter faldet til 5999, synes jeg ikke der er noget at være i tvivl om.

Men... Læser man anmeldelser på nettet EFTER man har købt, bliver man nervøs og fortryder.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis man vil have 4K Netflix kan man jo en Android boks til den... X9005 er et lækkert TV med ret god lyd.
Af hvalen
Tak for inputs, tja det er et svært valg skal man give 2500kr mere for et brugt Sony eller tage en opdateret version dog uden 4K.

Det haster jo ikke men jeg vil jo gerne give en fair pris for det hvis det er en kammerat som sælger. 8)
Af hvalen
Tak for input....

Hvordan klare den gamle konge af plasma sig egentlig imod nutidens moderne LED. Er pioneer Kuro blevet overhalet?

Jeg spørger fordi jeg er blevet tilbudt en Kuro 5090H til 2700kr, men teknologien er jo også 6 år gammel.

Jeg er glad for fodbold og spiller også Playstion 4. Er der nogle af jer som har Kuro stadigvæk? Hvad siger I til de moderne LED skærme, det må være sket noget på snart 6 år :)
Brugeravatar
Af hans123
De nye led skærme er tæt og nogle måske overhalet de gode gamle pioneer skærme på nogle punkter.

De er ved at være gamle og spørgsmålet er hvor længe de stadig holder.