Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kristiansen
Hej Jeg har et Samsung HU7505 jeg skal bruge et tv mere, er der nogen der kan hjælpe med at fortælle forskellen på mit og JU7005 hvilket er det bedste ? og hvad er den væsentligste forskel, hvis der er forskel ? håber en kan hjælpe O-O ;;)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvis man skal opstille det i hovedpunkter, så synes jeg den ser sådan her ud.

- JU7005 er 2015-model, HU7505 er 2014-model
- Billedkvalitetsmæssigt er det to ret tæt på hinanden
- HU7505 har Evolution Kit, så Smart TV delen kan opdateres fra år til år. Det har JU7005 ikke.
- JU7005 har Tizen styresystem, som er det system som Samsung vil satse på fremover (her de nye apps kommer osv.)
- JU7005 og HU7505 har begge dekodning af HEVC, der bruges til f.eks. 4K-streaming fra Netflix.
- Kun JU7005 har VP9-dekodning, der bruges til 4K-streaming fra YouTube.

Så man kan sige overordnet. HU7505 kan reelt blive til en JU7005 specifikationsmæssigt, hvis man køber et 2015 Evolution Kit (SEK-3500, kommer til august) og tilslutter, men det skal man så lige lægge oven i købsprisen.
Af kristiansen
okay super, jeg vil nemlig ikke ha den boks pga larmen, da ju7005 skal ind i soveværelset, og internet stikket har de lavet det på ju7005 så det stikkes ind fra siden i fordybningen bagpå, og det summer og larmer ikke ? :)
2015-modellerne uden evolution kit larmer ikke. Men får du en evolution kit, så vil der sidde en blæser i og dén larmer. Ret meget faktisk. Så dér er JU nok et bedre bud på et soveværelses-TV end en opgraderet HU-model.
Af HenningR
Hej,

Ved ikke om du allerede har fået svar, men alligevel..!

Jeg har et JU7005 og Internet stikket sidder på nøjagtigt samme måde som på JU7505, og jeg har intet hørt til at det summer eller larmer, men har heller ikke noget tilsluttet i den, da jeg køre over Wifi.
Husk dog at fjernsynet også har en boks (one connect mini), hvilken jeg dog
synes virker godt, og har heller ikke hørt den larme.

Mvh HenningR
Af jaxxens
Vedrørende larm fra boksen, så har jeg en noget anden oplevelse. Jeg ejer en JS9005 og jeg kan kan kun høre en let summen hvis jeg stikker øret helt ned til den. ½ meter væk og den er lydløs, også under afspilning af film.
Af radagast
HU7505 med Evolution Kit SEK-3500

Jeg har HU7505 og er nu på udkig efter evo kittet, og ser en fin diskussion i denne tråd. Hvis der er en anden specifik Evolution Kit tråd så sig til.

Et par tanker ...
- Er støjniveauet fra blæseren mon et udpræget problem?
- Det ser ikke ud til at SEK-3500 kan håndtere kabler fra fx Wii (AV kabler) - er der nogen der har prøvet en spidsfindig løsning til dette så jeg slipper for alt det grimme kabelroderi?