Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg fik min Samsung SyncMaster 193P+ leveret igår, og alt er fint bortset fra et lille mén.

Den venstre billedkant synes at bue indad en lille bitte smule på midten, 1-3 mm., men nok til at det skaber en slags dybde effekt.

Det skal lige siges, at jeg i øjeblikket kører skærmen på analog stikket, samt på et gammelt nVidia GeForce MX 400 grafikkort.

1. Kan det mon være grunden til denne bue?
2. Så frem i fald, tror I at "problemet" vil forsvinde når jeg får mulighed for at køre den via DVI stikket, samt et nyere 6600 GT grafikkort?
3. Eller har jeg fået en "mandagsversion" af skærmen?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Når du skriver "buer indad" hvad snakker vi så om her:
Er det skærmen der rent fysisk buer indad eller er det selve skærmbilledet der er vredet på en eller anden mærkelig måde? Under alle omstændigheder skal billedet være helt firkantet og fladt på en DVI udgang, så hvis du kan skynde dig at få den testet på en computer med en sådan udgang, vil det helt klart være smart.

Alle fysiske defekter skal resultere i at den ryger retur. Uden tvivl - du kan jo benytte garantien og slippe for at sende den retur til forhandleren (som sker for egen regning). Garantien varetages af infocare.dk, men de har nok lukket i øjeblikket ligesom alle andre...
Af netsat
Lyder som om, den skal RMA - min 193P+ har 100% perfekt.
Du skal ikke accepterer mindre end en 100% perfekt skærm.

/Netsat
Af Jong
OK, tak for svarene.

Det er selve skærmbilledet, den venstre kant, som buer en lille smule indad.
Af Jong
Opfølgning:

Den venstre kant har aldrig buet en lille smule indad. Det var ren og skær synsbedrag :) Når man som mangeårig bruger af en CRT skal til at bruge sin første TFT, kræver det lidt tilvending, da billedet på skærmen er meget mere rektangulært.

Jeg har til gengæld fundet en pixelfejl, som dog næsten er usynlig. Der er også små problemer ved vertikal scroll med bestemte farver, hvor ghosting på tekst fremkommer. Men alt i alt er jeg meget glad for min første TFT skærm :)