Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Vi har købt et Panasonic TX-55CXC725. Vi har TDC kabel tv, men kablet fra routeren til TV er ikke pt langt nok. Har forsk spørgsmål:
- da vi tændte første gang, kom vi gennem en menu hvor man kunne vælge hvor satellit signalet kom fra. Vi tastede her DVB-via-IP. Hvordan kommer man tilbage til denne menu?
- er der nogen mulighed for at forbinde til TDC routeren trådløst mhp streaming tv (det er allerede lykkedes os at se apps som viaplay og Netflix trådløst)
- troede, men kunne se DR.tv via Firefox browseren (overvejer helt at droppe streaming tv abonnement). Men den skulle bruge flash. Og det kan man vist ikke installere på sådan et tv. Er der andre måder at se DR og andre danske kanaler fra nettet, en app, ea?
DVB-via-IP virker ikke herhjemme så vidt jeg ved? Der er en enkelt engelsk udbyder, som har annonceret at de vil understøtte det i år, men mig bekendt er der ikke nogen herhjemme - hvis nogen har informationer der peger i en anden retning, så byd gerne ind.

TV'et er i sig selv ikke i stand til at se andet end det din TV-udbyder kan levere og den eneste måde at få TDC-TV vist på er mig bekendt via deres egen boks hvis det er IP-TV du har fra TDC.

Panasonic har ikke DR.TV appen på deres TV endnu, så du skal have fat i eks. en Chromecast eller en Apple TV boks for at streame DR fra en telefon eller tablet.
Mange tak, Torben. Ved du, hvordan jeg så slår DVB-via-IP fra igen?

Jeg har fundet frem til, at man skulle kunne se DR TV via internettet via Hbb TV, og nyere Panasonic TV skulle understøtte denne standard. Men hvordan gør jeg? Hvordan slår jeg det til?

Jeg har en digitalboks fra TDC - skal jeg overhovedet bruge den mere (så længe vi i øvrigt beholder TV-pakken)?
Mvh Peter.
HbbTV kan du kun bruge hvis TV'et har et antennesignal, så for dit vedkommende vil det ikke virke.

Da TDC kører deres TV via IP-TV, så er der nok ikke nogen vej udenom at bruge din boks fra TDC. Jeg tror ikke de understøtter DVB-via-IP. Dermed får du heller ikke TV'et til at vise dine kanaler via andet end HDMI-porten og din nuværende boks.
Det vil altså sige, at vi kan lukke vores tv-pakke fra TDC, bevare bredbånd, og i stedet bruge den antenne, der i forvejen står på taget? Det eneste, vi bruger, er nemlig DRs forsk kanaler. Og så vil vi på TV få noget, der ligner det dr.dk, man ser på computere? Hvor man kan se udsendelser on demand, se live tv, osv.?
petermalling skrev:Det vil altså sige, at vi kan lukke vores tv-pakke fra TDC, bevare bredbånd, og i stedet bruge den antenne, der i forvejen står på taget? Det eneste, vi bruger, er nemlig DRs forsk kanaler. Og så vil vi på TV få noget, der ligner det dr.dk, man ser på computere? Hvor man kan se udsendelser on demand, se live tv, osv.?
Ja, det vil give dig adgang til DR og du vil også kunne tilkøbe de kanaler som er kodede hvis du tegner abonnement hos Boxer.

Med antennen bil du kunne bruge hbbTV og se 30 dages arkiv via TVet. Det er dog ikke helt identisk med DRs app.
Nu har jeg fået sat alm antenne til TV'et, men jeg kan ikke finde ud af at indstille det til at tage signalet fra antennen i stedet for dette via-IP, som jeg havde sat den op til, da jeg første gang installerede TV'et. Jeg kan ikke finde den menu, hvor man vælger, hvilket signal, den skal tage (forsk satellit signaler, antenne, osv.). Jeg fik den, da jeg satte TV'et op første gang, men kan ikke finde det igen.