Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Danishvillian
Hej Alle.

Jeg har lige erhvervet mig sådan et lækkert tv. Billede mæssigt er jeg yderst tilfreds med dette tv, men skal da lige love for softwaren er langsom. Jeg troede bestemt dette var hurtigere og mere flydende end de tidligere software på Sony TV.
Alt lagger, og jeg lagde mærke til at Netflix også hakker, og kan stort set ikke bruges.
Nogle der ved om SONYs næste software opdatering løser dette?

Mvh.
Jesper.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
De har ikke meldt noget ud omkring hastighed - kun hvad der kommer af ekstra features.
Af Danishvillian
Okay, tak for svar.

Det er også kun fordi det virker som om den netkortet ikke helt kan følge med. ( netflix ) Det hakkede ikke forleden dag, men til morgen var appen ubrugelig.

De må sgu løse det med hastigheden også, for ellers er det da en tilbage gang i forhold til den tidligere smart tv platform.
Af acarlsen
Jeg havde stærkt overvejet at købe et af disse ny Sony TV.
Jeg prøvede 48" og 65" hos diverse forhandlere, og det første jeg lagde mærke til var hvor meget lag der er i Android OS'et bare når man scroller op og ned og til siden i hovedmenuen.

Jeg har også importeret en Nvidia Shield Android TV boks, og der er der absolut ingen problemer med hastighed eller lag - ja, den har sikkert meget bedre hardware bevares, men hovedemenuen burde ikke være der hvor lag er tydelig. Syntes Android TV fungerer rigtig godt ellers, og tror det bliver helt super når der kommer flere optimerede apps.

Det er så skuffende, at jeg nok bare køber et billigere Panasonic CX725 og så bruger Nvidia boksen.

Jeg har også prøvet Firefox OS/Tizen og er ikke imponeret over hverken design, niveauet af integration eller hastighed på nogen af de TV jeg har set det på - heller ikke topmodellerne. WebOS fungerer dog ganske udemærket syntes jeg, så LG kunne også overvejes selvfølgelig.
Af tla
Danishvillian skrev:Okay, tak for svar.

Det er også kun fordi det virker som om den netkortet ikke helt kan følge med. ( netflix ) Det hakkede ikke forleden dag, men til morgen var appen ubrugelig.

De må sgu løse det med hastigheden også, for ellers er det da en tilbage gang i forhold til den tidligere smart tv platform.
Der skulle gerne komme en opdatering her midt på ugen, men de nævner intet om forbedringer i ydelsen.