Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har på det sidste siddet og set efter et nyt tv, jeg er dog stadig tilfreds nok med mit LG 42PG6000, jeg ser ikke voldsomt meget tv, især ikke på det sidste da der ikke er nogen digital tuner i mit tv :((

Hvad vil være den bedste løsning? Jeg har Yousee og har prøvet deres Yousee Plus boks, det værste bras jeg nogensinde har brugt og når man snakker med dem får man altid at vide at der ikke kommer nogen ny foreløbig. Har tænkt på Chromecast, så vidt jeg har set kan man nu se Yousee via den? Eller skal jeg ud og anskaffe mig en Digital box? virker ikke helt optimalt, så kan man næsten ligeså godt købe et nyt tv.
Yousee har ikke HD via deres app og Chromecast. Den bedste løsning er desværre nok Yousee's boks eller også skal du se på nogle af de recordere, der har indbygget tuner. LG, Panasonic og Samsung laver nogen du kan se på, hvor Panasonics dog er relativ dyr ift. de to andre.
Torben Rasmussen skrev:Yousee har ikke HD via deres app og Chromecast. Den bedste løsning er desværre nok Yousee's boks eller også skal du se på nogle af de recordere, der har indbygget tuner. LG, Panasonic og Samsung laver nogen du kan se på, hvor Panasonics dog er relativ dyr ift. de to andre.
Tænkte jeg nok ja :( har også prøvet at kigge lidt rundt om det måske er muligt at finde et ikke alt for dyrt brugt TV, dog ingen held endnu.
Et familiemedlem med YouSee insisterede på at holde fast i et 32" Philips CRT (9000-serie) pga. den gode lyd så i stedet for at købe et fladskærms-TV endte vi med at anskaffe en Denver DCB-110HD til 399 kr. hos Harald Nyborg.

Det er en forholdsvist billig løsning, hvis man gerne vil se tiden an et år eller to mht. anskaffelse af et nyt TV. Fjernbetjeningen er ikke noget at råbe hurra for men selve boksen har fungeret fint indtil nu.

Det være sagt, så sluger sådan et plasma-TV anno 2008 en forfærdelig masse strøm, så merudgiften på den konto skal også tages med i regnestykket, men hvis du ikke ser så meget TV gør det måske ikke det store.
Globulus skrev:Et familiemedlem med YouSee insisterede på at holde fast i et 32" Philips CRT (9000-serie) pga. den gode lyd så i stedet for at købe et fladskærms-TV endte vi med at anskaffe en Denver DCB-110HD til 399 kr. hos Harald Nyborg.

Det er en forholdsvist billig løsning, hvis man gerne vil se tiden an et år eller to mht. anskaffelse af et nyt TV. Fjernbetjeningen er ikke noget at råbe hurra for men selve boksen har fungeret fint indtil nu.

Det være sagt, så sluger sådan et plasma-TV anno 2008 en forfærdelig masse strøm, så merudgiften på den konto skal også tages med i regnestykket, men hvis du ikke ser så meget TV gør det måske ikke det store.
Okay, tror nu bare jeg venter og så må jeg købe et tv når der er plads i budgettet, så meget TV ser jeg ikke, men er jo efterhånden sparsomt hvad man kan se uden en digital tuner, når jeg endelig ser tv har jeg en af mine PC'er tilsluttet og ser film via den. Når der endelig er penge til at smide rundt, så bliver de brugt på mine hobby der netop er IT, som desværre heller ikke er en billig en :)

Du har også helt ret i forhold til strømforbrug, mit LG fra 2008 bruger nok en hel del mere end de nyere modeller og vil også tro den producere end del mere varme, her da heden smuttet ind over blev der godt nok hedt når TV'et var tændt :)